ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پس از هشت سال نخستین پرواز ایرفرانس به ایران انجام شد

در ساعت ۲۰ یکشنبه ۲۹ فروردین هواپیمای پرواز «اِی اف ۷۳۸» ایرفرانس از مبداء فرودگاه «روآسی- شارل دو گل» پاریس در تهران بر زمین نشست. با این پرواز فعالیت خط هوایی پاریس- تهران كه از سال ۲۰۰۸ میلادی به حالت تعلیق در آمده بود، از سر گرفته شد.

در ساعت ۲۰ یکشنبه ۲۹ فروردین هواپیمای پرواز «اِی اف ۷۳۸» ایرفرانس از مبداء فرودگاه «روآسی- شارل دو گل» پاریس در تهران بر زمین نشست. با این پرواز فعالیت خط هوایی پاریس- تهران كه از سال ۲۰۰۸ میلادی به حالت تعلیق در آمده بود، از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه با این پرواز آلن ویدالی، وزیر حمل و نقل فرانسه نیز به همراه هیأتی ۱۵ نفره از مسئولان شركت‌های فرانسوی برای سفری دو روزه به ایران آمد.

ویدالی و علی عابدزاده، معاون وزیر راه ایران در فرودگاه «امام» تهران ضمن ابراز خرسندی از ازسرگیری پرواز مستقیم میان ایران و فرانسه آن را برای همكاری‌های دو كشور ضروری دانستند.

پس از توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ شامل، آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان در ماه ژوئیه / تیرماه ۹۴ و رفع تحریم‌ها علیه ایران، شركت هواپیمایی ایرفرانس در ماه دسامبر سال گذشته (آذر/ دی ۹۴) خبر از سرگیری پروازهای این شركت به تهران را اعلام كرد.

در پی این اعلام تعدادی از مهمانداران و خدمه زن داخل کابین ایرفرانس به قانون این شرکت برای پرواز به ایران اعتراض کردند. بر اساس این قانون آن‌ها می‌بایست در پرواز به ایران حتماً شلوار و کت گشاد می‌پوشیدند و اگر از هواپیما خارج می‌شدند، روسری سر می‌کردند.

چندین اتحادیه مربوط به مهمانداران نیز از معترضان پشتیبانی کردند.

اما پس از این اعتراضات شرکت هواپیمایی ایرفرانس اعلام کرد که زنان مهماندار برای حضور در پروازهای این شرکت به ایران اجباری نخواهد داشت و خدمه این شرکت حق انتخاب در این زمینه خواهند داشت.

جمهوری اسلامی اما می‌گوید حفظ حجاب اسلامی مسأله تازه‌ای در ایران نیست و خدمه پروازهای پاریس- تهران می‌بایست قوانین ایران را در مورد حجاب اسلامی رعایت کنند.

شركت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» بریتانیا نیز در نظر دارد در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) پروازهای لندن- تهران را از سر گیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.