ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش دوباره بودجه نظامی ایران

دولت و مجلس همسو با هم بودجه نظامی ایران را افزایش می‌دهند. نمایندگان مجلس دولت را به اختصاص ده درصد از فاینانس برای خرید تجهیزات نظامی موظف کردند.

مجلس شورای اسلامی در ادامه روند افزایش بودجه نظامی ایران، دولت را موظف کرد که ۱۰ درصد از منابع «فاینانس» را به بخش نظامی اختصاص دهد.

علی لاریجانی دی سال گذشته هنگام بازدید از شهر موشکی سپاه «حمایت پیشاپیش مجلس» از افزایش اعتبار نظامی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری «خانه ملت» مجلس شورای اسلامی ایران دوشنبه ۳۰ فروردین با پیشنهاد اختصاص ۱۰ درصد از اعتبارات فاینانس به خرید تجهیزات نظامی موافقت کرد.

خبرگزاری «تسنیم» گزارش داد که این پیشنهاد از سوی اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. کوثری پیش از این عضو ارشد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و «فرمانده لشگر ۲۷ محمد رسول الله»، «رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح» و «جانشین قرارگاه ثارالله تهران» بود.

بر اساس لایحه پیشنهادی دولت، میزان اعتبار حاصل از فاینانس حداقل ۵۰ میلیارد دلار تعیین شده است. بنا بر این مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت باید حداقل پنج میلیارد دلار از این اعتبار را به بخش نظامی به منظور «خرید تجهیزات نظامی» اختصاص دهد.

مجلس پیش از این نیز سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر به سقف بودجه نظامی افزوده بود. چهارشنبه ۲۵ فروردین نمایندگان مجلس موافقت کردند که «درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان دارای هشت سال غیبت، تا سقف سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان» به نیروهای مسلح اختصاص یابد.

مجلس شورای اسلامی همچنین مصوب کرده بود که پنج هزار میلیارد تومان از درآمدهای «ناشی از طرح دعاوی در مراجع بین‌المللی و کشورهای خارجی مربوط به قراردادهای نظامی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی» برای «تقویت بنیه دفاعی کشور» هزینه شود.

محمدرضا پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی پیش‌تر گفته بود: «کمیسیون تلفیق بودجه با افزایش ۵۰۰۰ میلیارد تومانی اعتبار دفاعی موافقت کرده است.»

او حوزه‌های مربوط به نیروی قدس سپاه، حوزه‌ موشکی کشور، نیروی دریایی، ارتش، هوانیروز و نیروی انتظامی را حوزهایی اعلام کرد که در بررسی اعتبار دفاعی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

مجلس شورای اسلامی در حالی برای سومین بار اعتبار بخش نظامی را افزایش داد که دولت نیز بودجه دفاعی را ۱۵ درصد به نسبت سال گذشته افزایش داده بود. علی لاریجانی دی سال گذشته هنگام بازدید از شهر موشکی سپاه «حمایت پیشاپیش مجلس» از افزایش اعتبار نظامی را اعلام کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    به به ! چه تسبیح هایی ! همه یکدست ! ساخت برادران چینی است.