ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تراز دریاچه ارومیه به بالاترین سطح خود پس از بحران رسید»

خلیل ساعی، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌ شرقی اعلام کرد که برای اولین بار پس از خشک شدن دریاچه ارومیه تراز آن به ۱۲۷۰.۹۹ رسید و این بالاترین حد آن در این مدت است.

خلیل ساعی، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌ شرقی اعلام کرد که برای اولین بار پس از خشک شدن دریاچه ارومیه تراز آن به ۱۲۷۰.۹۹ رسید و این بالاترین حد آن در این مدت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خلیل ساعی دلیل این امر را بارندگی‌های اخیر و هدایت آب‌های ناشی از آن به دریاچه ارومیه دانست.

در هفته‌های اخیر ۱۴ استان ایران، از جمله آذربایجان غربی شاهد بارندگی‌های شدید و سیلاب بود. این بارندگی‌ها خسارات جانی و مالی نیز در بر داشت.

مدیر‌کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی افزایش سطح آب دریاچه ارومیه را نسبت به مشابه سال گذشته ۳۱ سانتی‌متر خواند و گفت: «روز به روز بر وسعت دریاچه افزوده می‌شود.»

خلیل ساعی وسعت کنونی دریاچه ارومیه را ۲۸۰۰ کیلومتر مربع و حجم آب فعلی آن را حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: «این حجم آب در پایان شهریورماه سال گذشته یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون متر مکعب بود که تقریبا یک میلیار‌د و ۸۷۰ میلیون متر‌مکعب در هفت ماه گذشته افزایش حجم آب را داشته است.»

با این حال او نسبت به ادامه برداشت غیرمجاز آب و تبخیر حجم زیاد آب دریاچه ارومیه در تابستان آینده هشدار داد.

در ایران ۵۴۷ شهر با تنش آبی روبه‌رو بودند که براساس بیانیه وزارت نیرو، سیلاب‌های بهاری اخیر به خروج ٢۴۶ شهر از فهرست تنش آبی انجامیده و اکنون تعداد شهرهای موجود در این فهرست به ۳۰۱ مورد کاهش یافته است.

با این حال شهرهای بزرگی همچون کرمان، سیستان و بلوچستان، بندرعباس، و بوشهر همچنان وضع تنش آبی را تجربه می‌کنند و در لیست قرمز وزارت نیرو قرار دارند.

بیشتر بخوانید: آب هست ولی زیاد

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.