ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیوان عالی آمریکا پرداخت غرامت از دارایی‌های مسدودشده ایران را تصویب کرد

در شرایطی که بحث بر سر دسترسی ایران به دارایی‌های خود پس از توافق هسته‌ای شدت گرفته است، دیوان عالی آمریکا به پرداخت دو میلیارد دلار غرامت از دارایی‌های مسدودشده ایران رأی مثبت داد.

قضات دیوان عالی آمریکا چهارشنبه ۲۰ آوریل / اول اردیبهشت با شش رأی مثبت در برابر دو رأی منفی با گرفتن دو میلیارد دلار غرامت از دارایی‌های مسدودشده ایران موافقت کردند.

به‌گزارش رویترز، این غرامت به خانواده‌های قربانیان آمریکایی بمب‌گذاری‌های سال ۱۹۸۳ در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت تعلق خواهد گرفت.

پیش از این صدها آمریکایی به دلیل قربانی شدن بستگانشان در آن‌چه حملات تروریستی‌ ایران می‌نامیدند علیه جمهوری اسلامی شکایت کرده و خواهان دریافت غرامت شده بودند و کنگره آمریکا نیز در سال ۲۰۱۲ لایحه‌ای در پشتیبانی از این آمریکایی‌ها تصویب کرده بود.

طبق این مصوبه دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار از محل دارایی‌های مسدود شده ایران در آمریکا به خانواده قربانیان حملات تروریستی غرامت پرداخته می‌شود.

در روزهای اخیر بحث بر سر پیشبرد توافق هسته‌ای و دسترسی جمهوری اسلامی به دارایی‌های خود در خارج از کشور، بالا گرفته است. مخالفان توافق هسته‌ای کارزاری تبلیغاتی روی کوتاه بودن دست ایران از دارایی‌هایش به راه انداخته‌اند. در برخی رسانه‌های اصولگرایان و محافل «دلواپس‌ها» حتی بحث پس گرفتن توافق هسته‌ای مطرح شده است.

ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران نیز در نشست شورای روابط خارجی آمریکا گفته بود ایران نتایج مورد انتظار از اجرای برجام را مشاهده نکرده است. او گفته بود: «تقریباً هیچ چیز اتفاق نیفتاده و به‌طور کلی ما قادر نیستیم از پول‌های خود در خارج استفاده کنیم.»

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز ۱۸ آوریل / ۳۰ فروردین در نشست گروه «جی استریت» اعلام کرد که ایران از زمان توافق هسته‌ای به بیشتر از سه میلیارد دلار از دارایی‌هایش دست نیافته است.

در چنین شرایطی رأی دیوان عالی آمریکا به پرداخت دو میلیارد دلار از دارایی‌های مسدودشده ایران به‌عنوان غرامت به خانواده‌های قربانیان آمریکایی می‌تواند تأثیری منفی بر روند پیشبرد مسائل مالی توافق هسته‌ای بین ایران و آمریکا بگذارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مصطفی

    بعید می دونم ایران بتونه از خودش دفاع کنه چه در این مورد اتهام (میگم اتهام چون هنوز اثبات نشده که کار ایران بوده) و یا باقی اتهاماتی که در آینده قرار به ایران زده بشه که ممکنه اکثر شون هم دروغ باشن معمولا وقتی نمیتونن متهمم اصلی رو پیدا کنن رسم بر این هست که یک نفر به عنوان متهم معرفی میکنن تا همه صداها بخوابه و چه موردی از ایران بهتر و آماده تر که کلی سرو صدا توی منطقه راه انداخته و پول وسرمایه قابل دسترس تر برای همچین مسایلی لابد بعدش هم همه کشورها میخوان غرامت بگیرن من از دولت آمریکا تقاضا دارم که از همین الان یک لیست 195 خطی ازتمام کشورهای دنیا تهیه کنه تا به اونا هم غرامت بده چون ممکنه اونها هم شاکی باشن و هر اتفاقی توی دنیا افتاده ممکن کار ایران بوده باشه از انقراض دایناسورها بگیر تا حادثه یازدهم سپتامبر و بمباران هیروشیما و ناکازاکی و غیره و غیره چرا چون ایران تنها کشوری که اگر حتی بدون دادگاه میشه محکومش کرد و هر جور رای در موردش داد و صدای هیچکس جز مردم ایران در نمیاد

  • حجازی

    به سلامتی نصف درآمد حاصل از قطع یارانه 24 میلیون نفر ایرانی در سال 95 رفت تو جیب آمریکایی ها ، البته به حق. کاش ایرانی هایی که از قبل اقدامات دولت ایران ضربه دیدن هم می رفتن شکایت می کردن تا لااقل منابع ایران به جیب های مستحق تری بره.

  • ایرانی

    آمریکا جنایت کار بود دزد هم شده و به عناوین مختلف از پول مردم می دزدند