ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مغازه‌های بهائیان در مازندران پلمپ شد

به‌مناسبت عید مذهبی «رضوان» گروهی از بهائیان در قائم‌شهر و بابل مغازه‌های خود را تعطیل کردند. مأموران نیروی انتظامی به همین دلیل ۱۸ مغازه متعلق به بهائیان در این دو شهر را پلمپ کردند.

مأموران نیروی انتظامی ۱۶ مغازه متعلق به بهائیان را در شهرستان قائم‌شهر استان مازندران پلمپ کردند. در شهر بابل نیز دو مغازه بهائیان پلمپ شد.

هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شامگاه چهارشنبه اول اردیبهشت گزارش داد که مأموران صبح روز چهارشنبه در «اقدامی غیرقانونی» این مغازه‌ها را پلمپ کرده‌اند.

بر پایه این گزارش، مأموران اداره اماکن نیروی انتظامی شهر قائم‌شهر به دلیل «تعطیلی مغازه‌های شهروندان بهایی به مناسبت تعطیلی مذهبی» در روز اول اردیبهشت، این ۱۶ مغازه را پلمپ کرده‌اند. مأموران دو مغازه بهائیان در شهرستان بابل را نیز به دلیل مشابهی پلمپ کرده‌اند.

هفته گذشته به‌دنبال مراجعه یکی از شهروندان بهایی قائم‌شهر به اداره اماکن به او گفته شده بود که بر اساس دستورالعملی که از «مقامات مافوق» رسیده، اگر بهائیان در اول اردیبهشت واحد صنفی خود را تعطیل کنند، مأموران موظف هستند مغازه را پلمپ کنند.

در آیین بهائیان روز اول اردیبهشت «عید رضوان» است و تعطیل به‌شمار می‌رود.

این تعطیلی در حالی است که در روزهای اخیر در یک بیانیه امضاء شده خطاب به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، ۵۴ نفر از تجاران و اقتصاددان برجسته از کشورهای مختلف جهان از او خواستند تا به آزار و تبعیض علیه صاحبان کسب و کار بهایی در ایران پایان دهد.

در سال‌های اخیر بسیاری از شهروندان با انواع کارشکنی‌ها قادر به ادامه فعالیت در کسب و کار خود نبوده‌اند. فرماندهی نیروی انتظامی ایران سال گذشته با انتشار دستوری از اداره اماکن نیروی انتظامی سراسر کشور خواست که برای کنترل، محدودیت و نظارت بر عملکرد بهائیان زمینه‌های شناسایی آن‌ها فراهم گردد و از حضور وسیع آن‌ها در جامعه جلوگیری شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.