ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی موقت کارخانه قطعات بتنی گیلان ۱۷۰ کارگر را بیکار کرد

به علت بحران مالی در کارخانه قطعات بتنی گیلان در رشت، این واحد صنعتی به طور موقت تعطیل شد و حدود ۱۷۰ کارگر قرار دادی بلاتکلیف شدند.

به علت بحران مالی در کارخانه قطعات بتنی گیلان در رشت، این واحد صنعتی به طور موقت تعطیل شد و حدود ۱۷۰ کارگر قرار دادی بلاتکلیف شدند.

به گزارش خبرگزای کار ایران (ایلنا)  کارخانه قطعات بتنی گیلان به دلیل آن‌چه از سوی کارفرما کمبود مواد اولیه تولید و بحران در منابع مالی عنوان می‌شود، از اول فروردین‌ماه موقتاً تعطیل اعلام شده است و ۱۷۰ کارگر شاغل در این واحد تولیدی بدون دریافت عیدی و حقوق سال  ۹۴ بلاتکلیف شده‌اند.

این کارخانه در کیلومتر ۱۲ جاده رشت به قزوین واقع شده است و در زمینه ساخت و تولید کانال پیش ساخته، لوله و قطعات بتنی فعالیت دارد.

از ۱۷۰ کارگر این واحد تولیدی حدود ۱۳۰ نفر به‌صورت خدماتی تحت نظارت شرکت پیمانکاری «خادم فرهنگ گیل» فعالیت دارند که با آغاز سال جدید با پایان قرار داد پیمانکار با کارفرمای اصلی تعداد ۲۰ کارگر به دلیل عدم نیاز اخراج شد‌ند.

به‌گفته کارگران این کارخانه، علاوه بر کارگران اخراج شده که هم‌اکنون پی‌گیر مطالبات صنفی خود از طریق شکایت در اداره کار رشت هستند، حدود ۱۵ کارگر دیگر به دلیل شرایط بد مالی کارخانه خود‌خواسته محل کار خود را ترک کرده‌اند.

کارگران می‌گویند کارفرما پس از تعطیلات نوروزی به همه کارگران شاغل در کارخانه گفته بود که به دلیل کمبود منابع مالی کارخانه به مدت یک ماه تا اول اردیبهشت تعطیل است.

در روز چهارشنبه (اول اردیبهشت که کارگران به  محل کارشان مراجعه می‌کنند، دوباره کارفرما از ورود کارگران به کارخانه خودداری کرده و گفته است تا مشخص شدن وضعیت کارخانه به‌جز ۱۵ کارگری که مسئولیت نگهداری ماشین‌آلات کارخانه را بر عهده دارند، بقیه کارگران حق ورود به محل کارشان را ندارند.

به‌گفته کارگران، شرایط تولید در کارخانه قطعات بتنی گیلان بسیار خوب است و آنچه باعث بحرانی شدن وضعیت این واحد شده است وصول نشدن مطالبات معوقه از نهادهای دولتی همانند استانداری، شهرداری و اداره آب و فاضلاب و … همچنین به‌هم خوردن قرارداد فروش با چندین خریدار دولتی دیگر است.

اخراج‌های دسته جمعی کارگران و بستن کارخانه‌ها به امری روزمره در ایران تبدیل شده است. از یک سو خبرهای مربوط به نپرداختن مطالبات معوقه کارگران، تمدید نشدن قراردادها، کاهش ظرفیت تولید کارخانه‌ها یا بسته شدن آن‌ها اعلام می‌شود و از سوی دیگر اعتراض، تجمع و اعتصاب کارگران که ماه‌ها و گاه تا یک سال است حقوق یا متعلقات مزد خود را دریافت نکرده‌اند، یا قراردادشان تمدید نشده یا رکود تولید، خطر اخراج آن‌ها را افزایش داده، بیشتر شده است.

در همین زمینه: 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Ahmad

    با امید اینکہ ھمہ این خبرھا ی بد واقیعت نداشتہ باشد،