ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آدم‌پرانی، از ایران به اروپا و از اروپا به ایران

مسیر همچنان باز است

مهاجرت غیرقانونی به اروپا و بازگشت غیر‌قانونی به ایران، اتفاقی‌ست هر روزه که با کمک شبکه‌ای از "آدم‌پران‌"ها انجام می‌شود. یکی از آن‌ها با رادیو زمانه گفت‌وگو کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهزاد

    بنده در ایران زندگی می کنم و نگران از دست رفتن ارزشهای اروپایی هستم . بهتره ما خاورمیانه ای ها کشورهای ملفوک خودمون رو درست کنیم و اینقدر خودمون رو تحمیل چند کشور کوچک اروپایی نکنیم .

  • علی

    اینجا برای بچه ها خوبه اگر درس بخونن وبخواهند پیشرفت کنن واگر نه برای کار سخت شده بیکاری زیادشده وعلت اصلیش اروپای شرقی که ویزا راحت مگیرن بازار کار رو گرفتن کار باید فکر کانادا باشی

  • بهنام

    سر کار خانم ستاره : بنده چنین انتظاری نداشته و ندارم و الان هم شاهد این هستیم که سیاست کشورهای اروپائی در حال تغییر و در واقع پاک کردن صورت مسئله با پرداخت پول و امتیازات ویژه به دولت ترکیه، مانند تسریع در روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپاست . در ثانی ، چه بسا که پناهندگان جدید هم مانند جنابعالی ، درس بخوانند و به مراتب بالا دست پیدا کنند و البته این حق همه آنهاست که از امکانات و شرایط اینگونه کشورها به نحو احسنت استفاده نمایند . متاسفانه مدتیست که ایرانیان مهاجر و پناهنده ، نگرانیهای بیجا و حساسیت زیادی نسبت به این مسئله پیدا کرده و بدون توجه به مسائل و شرایط سخت آوارگان ، که اغلب هم از سوریه هستند ، واکنش نشان داده و آمدن این فوج عظیم آواره و پناهنده را به عنوان خطری برای اقامت و زندگی خود در کشورهای اروپائی میدانند ، که البته به نظر بنده استدلال غلطی است . در ثانی این خود دولتها هستند که تصمیم گیرنده اصلی هستند و مطمئن باشید که دادن حق پناهندگی به اشخاص در چارچوب قانون و مقررات قانونیست و قانون گذاران بدون در نظر گرفتن دین و مذهب و فرقه یا حتی به اصطلاح بی دینان و خدا ناباوران ، عدالت را ملاک قرار داده و چنانچه شخصی از قوانین عرف جامعه عدول کرد با او برخورد قانونی انجام میگردد . همانگونه که خود مستحضرید توقعات و اعتراضاتی از این دست ، که چرا دولتها این همه فرد را به عنوان پناهنده قبول میکنند ، مصداق بارز نژاد پرستی تلقی گردیده و ممکن است از نظر قانونی با شخص معترض برخورد گردد . بنا بر این بد نیست کمی هم منصفانه با مسئله رو به رو شویم و برای لحظه ای هم که شده ، خودمان را جای زنها و کودکان و افرادی بگذاریم که تمام هستی و مایملک خود را در یک جنگ ویرانگر از دست داده اند و به ناچار و به اجبار کوچ کرده اند تا حداقل بتوانند جانشان را از مخمصه نجات دهند . موفق باشید .

  • ایرانی

    خانم ستاره: اگر شما واقعا تحصیلکرده و ساکن اروپا هستی و اینگونه صحبت می کنی پس وای به حال بقیه آدم ها تو اروپا و کانادا و آمریکا. چون کشورهایی که تحصیلکرده هاشون این طور سخن می گویند وای به حال بقیه آدم هایی مثل شما از نظر من با همون تروریست هایی که فرمودید فرقی ندارند حداقل در افراطی گرایی

  • ستاره

    آقای بهنام، شما انتظار نداشته باش اروپا،کانادا و آمریکا جنگ زده های سوری ،افغانی و پناهجو های ایرانی را تعدادشان هر قدر که باشد بپذیرد، ما با بدبختی درس خواندیم کار می کنیم مالیات می دهیم تا مسلمانها ی خاورمیانه تشریف بیاورند پول بیکاری بگیرند و بعد هم تروریست شوند در خاک اروپا

  • بهنام

    جناب بهزاد : شما زیاد نگران نباش ، چون شما قدیمی هستی و اینها که به تازگی میان اروپا، جای شما و امثال شما رو تنگ نمیکنند . باز هم جای شکرش باقیست که ما ایرانیها را مامور پذیرش این پناهجویان تازه وارد نکرده اند ، و الی حکم میکردیم که همه آنها را به دریا بریزند تا جای ما را تنگ نکنند و بتوانیم با خیال راحت از امکانات اروپائیان بهره برداری کنیم . به قول خودتان ( کمی منطقی باشید! )

  • ایرانی‌۲۳

    همه کسانی‌ که در ایران هستند فکر میکنند که اینجا پول، خانه و همه چی‌ مجانی‌ هست و ریخته که مردم بیایند و بگیرند.. دوستان،،شما در اشتباهید. اینجا این خبرا نیست. من دهها ایرانی‌ رو میشناسم که شاید ۱۰ سال منتظر اجازه اقامت بوده اند و هنوز ندارند..کسانی‌ که از ناامیدی خودکشی‌ کرده اند. زندگی‌ خود و زانو بچتونو به خطر نندازید چون اصلا اون چیزهای که در ایران میشنوید اینجا نیست. اینجا اصلا به ایرانیا و افغانیا اقامت نمیدن.

  • بهزاد

    در ضمن منظورش از کردها کردهای ایران بوده حتما . حالا سوالی که ایجاد میشه اینه که مگه کردها ایرانی نیستند که از ایرانیها جداشون کرده؟! فکر کنم منظورش از ایرانیان هم تهرانیان باشه در واقع !!!

  • بهزاد

    دیگه کم کم فکر کنم در این سایت های طرفدار حقوق بشریت! طریقه ی درست قاچاقی به اروپا رفتن رو هم آموزش بدهند!!! مگه اروپا چقدر گنجایش داره که دوست دارید هر چی ایرانی و سوری و عراقی و افغان رو قاچاقی بفرستید اونجا؟!! اینها هم که یه شبه فرهنگ خاورمیانه ای شون رو با فرهنگ اروپا عوض نمی کنند . بلکه کم کم اونجا رو هم تبدیل می کنند به جایی که ازش فرار کردند . کمی منطقی باشید!