ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مولاوردی: پلیس نامحسوس امنیت اخلاقی باعث نگرانی خانواده‌هاست

به گفته مولاوردی، مردم خواهان دخالت حسن روحانی در این موضوع هستند و از رئیس‌جمهوری به عنوان مجری قانون اساسی انتظار دارند تا نظارت و تذکرات لازم را اعمال کند.

شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، طرح «پلیس نامحسوس امنیت اخلاقی» را باعث نگرانی خانواده‌ها دانست.

شهیندخت مولاوردی

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) شنبه ۴ اردیبهشت گزارش داد که مولاوردی در یادداشتی درباره مراسمی که روز ۳ اردیبهشت در آن شرکت کرده بود نوشت: «چند تن از مادران که دختران دانشجو دارند گفتند که از هفته گذشته به اصطلاح دل‌شان مثل سیر و سرکه می‌جوشیده و چند بار مردند و زنده شدند تا فرزندانشان به خانه برگردند».

پلیس تهران هفته گذشته خبر داد که با استفاده از ۷۰۰۰ نیرو «طرح امنیت اخلاقی نامحسوس» را اجرا می‌کند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در جلسه هیئت دولت در واکنش به این طرح گفت که «حق نداریم در زندگی خصوصی و عمومی مردم دخالت کنیم».

به گفته مولاوردی، مردم خواهان دخالت حسن روحانی در این موضوع هستند و از رئیس‌جمهوری به عنوان مجری قانون اساسی انتظار دارند تا نظارت و تذکرات لازم را اعمال کند.

او افزود که در جلسه چهارشنبه هفته گذشته هیئت دولت مقرر شد تا  در جلسه بعدی که یکشنبه ۵ اردیبهشت برگزار می‌شود وزارت کشور گزارشی را از ابعاد اجرای طرح پلیس امینت اخلاقی نامحسوس ارائه دهد.

محسن نسج همدانی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران نیز گفت که برای اجرای طرح پلیس نامحسوس هماهنگی‌های لازم با دولت انجام نشده و استانداری تهران نسبت به آن «ملاحظاتی دارد».

به گفته او، «استانداری تهران ضمن احترام به اصل این‌گونه طرح‌ها، حسب نظر وزیر کشور و معاون امنیتی - انتظامی وزارت کشور، لازم می‌داند چگونگی این طرح را بررسی کند و پاسخگوی برخی نگرانی‌ها باشد».

این طرح پلیس تهران با انتقادات شماری از نمایندگان مجلس نیز مواجه شده اما اغلب امامان جمعه در سخنرانی‌های جمعه ۳ اردیبهشت از این طرح حمایت کرده‌اند.

پلیس ایران هر سال و با آغاز فصل بهار و تابستان برخورد با زنان را به دلیل آنچه که «بدحجابی» می‌نامد، تشدید می‌کند؛ اما این نخستین بار است که در تهران از هزاران نیروی لباس شخصی نامحسوس برای هدف کنترل حجاب استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.