ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتشار گزارش تحقیقی درباره ۴۳ دانشجوی ناپدیدشده مکزیکی

پس از گذشت ۱۹ ماه از مرگ بیش از ۴۰ دانشجوی مکزیکی در مکانی که هنوز روشن نیست، کمیسیون حقوق بشر سازمان کشورهای آمریکایی گزارشی در این زمینه منتشر کرد.

پس از گذشت ۱۹ ماه از مرگ بیش از ۴۰ دانشجوی مکزیکی در مکانی که هنوز روشن نیست، کمیسیون حقوق بشر سازمان کشورهای آمریکایی گزارشی در این زمینه منتشر کرد.

این گزارش نیروهای پلیس را به همدستی با مجرمان سازمان‌یافته متهم کرده است.

بنا به این گزارش، هم پلیس ایگوالا در ایالت گوئه‌ره‌رو و هم پلیس فدرال در شب ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۴ می‌توانستند از طریق چندین پست بازرسی مانع از گریز اتوبوس‌های حامل دانشجویان شوند.

دانشجویان ناپدیدشده از دانشجویان چپ بودند که با اتوبوس رهسپار تظاهراتی در اعتراض به وضعیت معلمان در روستاها شده بودند اما پلیس شهر ایگوالا به روی تظاهرکنندگان آتش گشود. در این تظاهرات شش نفر کشته شدند و پس از درگیری، ۴۳ تن از دانشجویان ناپدید شدند و بعد از مدتی جنازه‌های آن‌ها پیدا شد.

ناپدید شدن ۴۳ دانشجو موجی از اعتراض‌ها در مکزیک برانگیخت. سازمان عفو بین‌الملل خواستار تحقیقی مستقل در باره ناپدید شدن دانشجویان شده بود.

پسزمینه این رویداد همچنان مورد مناقشه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.