ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ ۱۴۹۴ ایرانی در سال ۹۴ بر اثر حوادث شغلی

شمار کشته‌شدگان ناشی از حوادث شغلی در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال پیش از آن ۲۱ درصد کاهش یافته است. استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و مازندران بیشترین قربانیان حوادث کار را در سال گذشته داشته‌اند.

بر پایه آمارهای پزشکی قانونی، ۱۴۹۴ تن در سال ۱۳۹۴ بر اثر حوادث شغلی جان خود را از دست داده‌اند و ۲۷ هزار و۵۱۰ تن نیز مصدوم شده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از میان کشته‌شدگان حوادث شغلی در سال گذشته ۱۴۷۹ نفر مرد و ۱۵ نفر نیز زن بوده‌اند.

شمار قربانیان حوادث شغلی در سال ۱۳۹۳ نیز ۱۸۹۱ تن بوده که ۱۸۷۸ نفر از آن‌ها مرد و ۱۳ تن نیز زن بوده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که شمار کشته‌شدگان ناشی از حوادث شغلی در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال پیش از آن ۲۱ درصد کاهش یافته است.

سقوط از ارتفاع، عامل ۴۴ درصد مرگ‌های ناشی از حوادث شغلی در ایران در سال گذشته به‌شمار می‌رود. در میان ۶۵۸ نفری که در سال ۹۴ به دلیل سقوط از ارتفاع جان خود را از دست دادند، اغلب آن‌ها ابزارهای ایمنی لازم را برای حفظ جان خود در اختیار نداشته‌اند.

دومین عامل مرگبار با ۳۲۲ مورد مرگ در سال ۱۳۹۴ نیز «اصابت جسم سخت» بوده و سومین عامل هم «برق گرفتگی» با ۲۴۷ قربانی بوده است.

همچنین در سال گذشته ۵۶ نفر به دلیل سوختگی، ۷۰ نفر بر اثر کمبود اکسیژن و ۱۴۱ نفر نیز به دلایل دیگر جان خود را در حین کار از دست داده‌اند.

استان‌های تهران با ۲۹۰ مورد، خراسان رضوی با ۱۰۶ مورد و اصفهان و مازندران هر کدام با ۹۷ مورد بیشترین قربانیان حوادث کار را در سال ۱۳۹۴ داشته‌اند و استان‌های زنجان با ۱۰ مورد، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی هر کدام با ۱۱ مورد و سمنان با ۱۵ مورد نیز کمترین آمار تلفات حوادث کار را داشته‌اند.

همچنین بر پایه گزارش پزشکی قانونی، از بین ۲۷ هزار و ۵۱۰ نفری که در سال ۱۳۹۴ بر اثر حوادث شغلی مصدوم شده‌اند، ۲۶ هزار و ۲۶۷ تن مرد و ۱۲۴۳ تن نیز زن بوده‌اند.

سازمان پزشکی قانونی پیشتر نیز گفته بود که از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۲ بیش از ۱۲ هزار تن در ایران بر اثر حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.