ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایشگاه کتاب ابوظبی آغاز به کار کرد

رنسانس فرهنگی در جهان اسلام و ابن‌رشد به عنوان نشانه‌ای از تحول در پیش روی در مرکز توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب جهان عرب قرار دارد.

رنسانس فرهنگی در جهان اسلام و ابن‌رشد به عنوان نشانه‌ای از تحول در پیش روی در مرکز توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب جهان عرب قرار دارد. ایتالیا به عنوان مهمان ویژه به ابوظبی دعوت شده است. این نمایشگاه، چهارشنبه ۲۷ آوریل کارش را آغاز کرد.

نمایشگاه کتاب ابوظبی: ۱۰ درصد بزرگ‌تر از سال قبل

در نمایشگاه کتاب ابوظبی در سال ۲۰۱۶، ۱۲۰۰ ناشر از ۶۳ کشور جهان و ۶۰۰ نویسنده و ۲۰ هنرمند حضور دارند و به این ترتیب، در مقایسه با سال گذشته دامنه این نمایشگاه ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

علی بن‌تمیم، مدیر نمایشگاه کتاب ابوظبی گفته است مهم‌ترین هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب ابوظبی مانند سال‌های گذشته نشان دادن تحولات فرهنگی در جهان و در جهان عرب است.

مجسمه ابن رشد در شهر کوردوبا در اسپانیا

نمایشگاه کتاب ابوظبی هر سال یک چهره برجسته فرهنگی را مورد توجه قرار می‌دهد. در سال ۲۰۱۶ فلسفه و آرای ابن‌رشد در مرکز توجه قرار دارد.

ابو الولید محمدبن احمد بن رشد معروف به ابن‌رشد در سال ۵۲۰ هجری قمری در شهر قرطبه در اندلس به دنیا آمد. او شارح فلسفه ارسطوست و در زمان حیاتش با ابونصر فارابی، ابن سینا، ابوحامد غزالی، ابن باجه، ابن خلدون و ابواسحاق شاطبی کشاکش فکری داشته است.

غلامحسین ابراهیمی دینانی در کتاب «درخشش ابن رشد در حکمت مشاء» می‌نویسد که عقاید ابن‌رشد ۸۰۰ سال است که در ایران ناشناخته مانده است. سلمان رشدی در رمان «دو سال و هشت ماه و بیست و هشت شب» ابن‌رشد و محمد غزالی را یک بار دیگر با هم درگیر می‌کند. در این اثر غزالی نمایانگر تعصب مذهبی و ابن‌رشد فیلسوفی آزادمنش است که تلاش می‌کند فقه اسلام را با فلسفه ارسطو آشتی دهد.

به گفته علی بن‌تمیم، نمایشگاه کتاب ابوظبی با انتخاب ابن‌رشد و دعوت از ایتالیا به عنوان مهمان ویژه قصد دارد سنت رواداری مذهبی در جهان اسلام و رنسانس غربی را به هم نزدیک کند.

نسخه‌های خطی به جای مانده از نویسندگان مسلمان نیز که در فاصله بین قرن چهاردهم و هجدهم پدید آمده و اکنون در کتابخانه آنجلیکای رم نگهداری می‌شود، به شکل دیجیتال در نمایشگاه کتاب ابوظبی عرضه می‌شوند.

یکی دیگر از برنامه‌های این نمایشگاه برگزاری کنسرت سازهای زهی‌ست.

نمایشگاه کتاب ابوظبی تا سوم مه ادامه دارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.