ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رسول بداقی آزاد شد

رسول بداقی، عضو کانون صنفی معلمان ایران و معلم زندانی، بعد تحمل هفت سال حبس، شامگاه پنج‌شنبه، نهم اردیبهشت ماه از زندان اوین آزاد شد.

رسول بداقی، عضو کانون صنفی معلمان ایران و معلم زندانی، بعد تحمل هفت سال حبس، شامگاه پنج‌شنبه، نهم اردیبهشت ماه از زندان اوین آزاد شد.

رسول بداقی در حال نگاه به سمت چپ با پیراهن سبز
رسول بداقی

این دبیر دبیرستان‌های اسلام‌شهر به دنبال رویدادهای پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران، روز دهم شهریور ۱۳۸۸ پس از احضار به اداره آموزش و پرورش این شهرستان بازداشت شد.

دادگاه بدوی او را به شش سال زندان و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم کرد. این حکم عینا در دادگاه تجدید‌نظر تأیید شد.

بر اساس این حکم، بداقی باید تیر ماه سال ۹۴ از زندان آزاد می‌شد، اما در حالی که در حبس به سر می‌برد، پرونده دیگری برایش گشوده شد و ۲۵ شهریور ماه ۹۴، در دادگاه دیگری محاکمه شد.

بر اساس حکم صادر شده در این دادگاه، رسول بداقی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به سه سال حبس محکم شد که این حکم هم عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شد: رسول بداقی، معلم زندانی، سه سال دیگر در زندان خواهد ماند

او در جریان رسیدگی به پرونده دومش بیش از پنج ماه بازداشت بود و انفرادی‌های بند دو-‌الف زندان اوین را تجربه کرد.

رسول بداقی متولد کوهدشت لرستان است و مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته مدیریت آموزشی را دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.