ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت کشور: حدادعادل اسناد دخالت دولت در انتخابات را ارائه دهد

غلامعلی حدادعادل گفته بود که دولت در دور نخست انتخابات دخالت کرده و اسناد این دخالت نیز وجود دارد و حتی برخی از آن‌ها را ارائه داده است. اما سخنگوی وزارت کشور می‌گوید حدادعادل هیچ سندی ارائه نداده و دولت نیز دخالتی در انتخابات نداشته است.

غلامعلی حدادعادل، کاندیدای اصلی ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم، چندی پیش دولت را متهم به دخالت در دور نخست انتخابات مجلس دهم کرده و گفته بود اصولگرایان اسناد این دخالت‌ها را در دست دارند و برخی از آن‌ها را نیز او ارائه داده است. حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور سخنان حدادعادل را رد کرد و گفت هیچ سندی در این زمینه به وزارت کشور ارائه نشده است.

غلامعلی حدادعادل، کاندیدای اصلی ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم

حسینعلی امیری روز جمعه ۱۰ اردیبهشت در پاسخ به حدادعادل گفت مستندات دخالت در انتخابات یا باید به وزیر کشور، یا رئیس ستاد انتخابات و یا او ارائه می‌شد که به هیچ‌یک ارائه نشده است.

سخنگوی وزارت کشور گفت ممکن است اسنادی که حدادعادل از آن سخن می‌گوید به شورای نگهبان داده شده‌اند اما از آن‌جا که مسئولیت فرمانداران و بخشداران اجرای انتخابات است قاعدتاً باید مستندات مربوطه را به وزارت کشور داده می‌شد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

روز دوشنبه ۶ اردیبهشت حداد عادل گفته بود در جلسه شورای ائتلاف اصولگرایان نمونه‌های متعددی از «دخالت آشکار مسئولان دولتی در انتخابات» مطرح شد.

او افزود: «این موارد تخلفی به صورت متعدد در سطح کشور گزارش داده شد و نمونه‌های آشکار و پنهانی از دخالت مقامات دولتی در انتخابات مرحله اول وجود داشته که مقدمه‌ای برای دخالت صریح‌تر در مرحله دوم شده است.»

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان همچنین پیروزی اصلاح‌طلبان در دور نخست انتخابات مجلس دهم را هم رد کرد و گفت: «عده‌ای پیام داده و به گونه‌ای وانمود می‌کنند که انگار در انتخابات ۷ اسفند اصلاح‌طلبان پیروزی قاطعی داشتند و مجدداً می‌خواهند در روز ۱۰ اردیبهشت نیز همان پیروزی را تکرار کنند. برخی تهران را برابر همه ایران می‌دانند و ما باید تأکید کنیم ایران فقط تهران نیست و در تهران نیز با یک تفاوتی جزئی به پیروزی رسیدند.»

حدادعادل یک روز پس از این سخنان، در مورد ارائه اسناد مربوط به تخلفات دولتی گفت: «برخی موارد را ارائه دادم و باز هم ارائه می‌دهم.»

حسینعلی امیری در بخش دیگری از پاسخ خود به حدادعادل گفت نظارت شورای نگهبان بر کلیه مراحل انتخابات حاکم است و وقتی این شورا انتخابات مرحله اول را به‌جز دو حوزه در کل حوزه‌های انتخابیه تأیید کرده این به‌معنای آن است که به تمامی گزارش‌ها رسیدگی شده است و اگر دخالتی وجود می‌داشت شورای نگهبان صحت انتخابات را در آن حوزه‌ها تایید نمی‌کرد.

اظهارات غلامعلی حدادعادل در میان اصولگرایان واکنش‌های متفاوتی داشت. حمیدرضا ترقی، عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی، سخنان حدادعادل را تأیید کرد و گفت: «متأسفانه در بعضی از حوزه‌ها، فرمانداری کاملاً دخالت داشت و عناصر دولت در طی این مدت مشخص بوده و اسناد و مدارکی هم بعضی از نامزدها تهیه کردند.»

او افزود: «اسناد نشان‌دهنده این موضوع است که خودشان یا معاونین‌شان در روند انتخابات تأثیرگذار بودند و حتی هدایایی هم دریافت می‌کردند. همچنین بعضی ستادها را پشتیبانی می‌کردند.»

در همین حال، امیر محبیان، تحلیلگر اصولگرا با حدادعادل هم‌صدا نشد و گفت: «من در مورد این‌که دولت در انتخابات وارد شده مستندی ندارم، خود آقای حداد که این را مطرح کرده مستنداتش را باید رو کرده و ارائه کند.»

او افزود: «دولت برگزارکننده است، اما این‌که دولت در انتخابات تأثیرگذاری آن‌چنانی داشته باشد که نتیجتاً یک جریان پیروز و یک جریان شکست خورده باشد از ظواهر انتخابات چنین چیزی بیرون نمی‌آید.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.