ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۵۵ درصد بودجه عمرانی ایران در خزانه دولت ماند

نقدینگی موجود در ایران به مرز هزارهزار میلیارد تومان رسیده و دولت در سال گذشته کمتر از نصف بودجه عمرانی را تامین کرد. بدهی‌های داخلی و خارجی دولت نیز افزایش یافت.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از کاهش ۱۶ درصدی و عدم تخصیص ۵۵ درصد بودجه عمرانی در سال گذشته خبر داد.

کمتر از نیمی از بودجه عمرانی ایران در سال گذشته تخصیص یافت.

آخرین گزارش بانک مرکزی ایران از نماگرهای اقتصادی نشان می‌دهد که طی تا بهمن سال گذشته تنها ۲۱ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بودجه عمرانی هزینه شده است.

اعتبار مصوب بودجه عمرانی ایران برای سال گذشته ۴۷ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان بود. برپایه این گزارش ۴۴.۶ درصد از بودجه عمرانی تخصیص یافته است. این در حالی است که بانک مرکزی اعلام کرد که تا بهمن سال گذشته ۱۰۰ درصد درآمدهای نفتی و ۷۵ درصد درآمدهای مالیاتی و غیر نفتی تحقق یافته است.

این گزارش بیانگر کاهش ۱۶ درصدی بودجه عمرانی در سال گذشته به نسبت سال ۹۳ است در حالی که بودجه جاری دولت ۱۷.۶ درصد افزایش یافته و ۹۵ درصد اعتبارات آن تخصیص داده شده است. مقام‌های دولتی کمبود منابع مالی و عدم تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده را علت اصلی عدم تخصیص بودجه عمرانی اعلام کرده بودند.

بانک مرکزی همچنین از افزایش ۱۸.۷ درصدی بدهی دولت به بانک‌ها خبر داد. بر پایه این گزارش میزان بدهی دولت و بخش دولتی به بانک‌ها به ۱۱۷ هزار میلیارد تومان رسید که ۱۱۳ هزار میلیارد تومان آن بدهی دولت به بانک‌ها و چهار هزار میلیارد تومان نیز بدهی بخش دولتی است.

علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران پیش از این مجموع بدهی دولت و شرکت‌های دولتی را ۵۴۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود.

همچنین بدهی بانک‌های تجاری و تخصصی به بانک مرکزی هم در بهمن سال گذشته به ۷۱.۶ هزار میلیارد تومان رسید و بدهی خارجی دولت شش میلیارد و ۱۵ میلیارد دلار اعلام شده که به نسبت یک سال قبل ۱۱.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بانک مرکزی همچنین از افزایش ۲۷.۲ درصدی نقدینگی در بازار پولی ایران خبر داد. بر پایه این گزارش میزان نقدینگی موجود در بازار پولی ایران به ۹۷۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. رشد نقدینگی در شرایطی صورت گرفته که دولت سیاست‌های انقباضی را به منظور کنترل نرخ تورم به کار گرفته بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شروش2

    هزار میلیارد تومان (بر طبق گزارش منتشره در خود سایت زمانه) به نهاد و افراد مفت خور تحت عنوان فعلیا فرهنگی و در واقع فعالیا ششتشوی مغزی مردم ایارن و سایر جهانیان برای تلیاغ مذهب تکفیری و تبعیض نگر شیهه است. همانوطر وهابیت ویدرگ فرق سنی هم به دروغ فعالیتهای تبلیغی دینی-مذهبی شان که عصاره اش تبعیض میان انسانها، برتبر دانشتن دین و مذهب بخودف نابرابری انسانی و نابرابری زن مرد، تبلیغ و توجیه جنایت ضد بشری مثل سنگسار، قطع دست، شلاق، ختنه اجباری، حجاب احباذی، صیغه فحاشای اسلامی، چند زن داری، اعدام افراد زیر 18 سال و از همه بدتر تکفیر غیرمسلمان و دروغهای ضدیهودی و ضد مسیخی و دروغ و تهمت و توهین رسمی به ادیان و مذاهب دیگر از یهویدیت و مسیحیت تا هندو بودای... انواع شیوه های ترور و وحشتافکنیف شکنجه و جاسوسی بر طبق بودجه اعلامی (که ممکن است مبابغ بیتشر باشد) 9 هزار میلارد تومان به سپاهی میدهند که صد هزار هضو دارد و دیگر حواچه حافظ شیرایزی هم میدانند سرکردگان و حتی رده پایینهای سپاهی و بسیجی و به همراه بخش بزرگی از نیور یانتظامی در قاچاق و انواع خلاف و تجارت فحشا و مواد مخدر دست دارند. افسوس میترسم لو بروم و وگرنه انبوهی شنیده هیا موثق از کارکنان و دیگر منابه اینترنتی دارم ثابت میکند، بیشتر بودجه عمرانی الن به صورت فساد یا پرداخت به تروریستهای سوری ولبنانی و اففغانستانی و یمنی.. غیره دارد پرداخت میشود. حجم دزدهای فسادها بیتشر از بوحه عمرانی است. ان وقت مردم ایارن از فقر تن فخشا ودزدی و کلاهبرداری میدهند و برای چندغاز پول همدیکر میکشند یا پا به فارار از کشور میکنند. ولی غرب و رووسیه وچین وهند و دیگر کشورهای غیر مسلمان بدانند بزودی /اتش مماشات به ؤزیم های تکفیری مثا ایران و سعودیو پاکستان.. ترکیه اردوغانی... بهای سنگینی یکی0دونسل بعدشان خواهند داد.