ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پس از حمله معترضان به پارلمان، وضعیت در بغداد آرام شد

در پی حمله معترضان به پارلمان عراق و اشغال ساختمان آن، نیروهای امنیتی عراق وارد عمل شدند و حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق از معترضان خواست تا به‌شکل مسالمت‌آمیز اعتراضات خود را ابراز کنند. بغداد شب آرامی را پشت سر گذاشت.

در پی حمله روز شنبه ۳۰ آوریل / ۱۱ اردیبهشت به پارلمان عراق در بغداد، به‌نظر می‌رسد که اوضاع در این شهر آرام شده است.

اشغال پارلمان عراق توسط معترضان

بنا به گزارش‌های منتشرشده در یکشنبه یکم ماه مه / ۱۲ اردیبهشت، بغداد شب آرامی را پشت سر گذاشت. شامگاه روز شنبه معترضانی که وارد منطقه دولتی شده و به ساختمان پارلمان حمله کرده بودند این منطقه را ترک کردند.

روز شنبه صدها نفر از معترضان به دولت عراق که اکثر آن‌ها از طرفداران مقتدا صدر، روحانی پرنفوذ شیعه بودند، پس از شکستن گیت‌های ورودی به «منطقه سبز» بغداد، با سردادن شعارهایی علیه دولت وارد ساختمان پارلمان این کشور شدند و آن را نیز به تصرف خود در آوردند.

منطقه سبز بغداد، منطقه‌ای است که وزارتخانه‌ها، مراکز دولتی، پارلمان و سفارتخانه‌ها در آن واقع شده و تدابیر شدید امنیتی در آن رعایت می‌شود.

نیروهای امنیتی با وارد شدن به صحنه برای پراکنده کردن معترضان از گاز اشک‌آور و شلیک‌های هشداردهنده استفاده کردند.

شامگاه شنبه دفتر حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای از تحت کنترل بودن اوضاع خبر داد. در این بیانیه از معترضان خواسته شده بود تا به اموال عمومی آسیب نرسانند و به مکان‌های ویژه برای اعتراض بازگردند.

دفتر حیدر عبادی از معترضان خواست تا اعتراضات خود را به‌شکل مسالمت‌آمیز ابراز کنند.

ستاد هماهنگی اعتراضات وابسته به مقتدی صدر نیز از معترضان خواست تا ساختمان پارلمان را ترک کرده و در میدان ویژه مراسم عمومی و اعتراضات در «منطقه سبز» تجمع کنند.

فسادهای گسترده دولتی در عراق از ماه‌ها پیش این کشور را فلج و دچار بحران سیاسی کرده است . حیدر عبادی از هفته‌ها پیش تلاش می‌کند کابینه جدیدی از تکنوکرات‌ها برای ایجاد اصلاحات تشکیل دهد اما تا کنون در این راه موفق نبوده و با این کابینه مخالفت شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    فریاد اعتراض آمیز یک مرد سوری علیه بشار اسد و حکومت ایران پس از بمباران محل سکونتش توسط ارتش اسد www.youtube.com/watch?v=02ymj7kN7uc

  • faryad

    پارلمان انجا راهم دیوار کشیده اند!