ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد شدید پاپ از ادامه درگیری‌ها در حلب

در حالی که درگیری‌های یک هفته اخیر در حلب به کشته شدن دست‌کم ۲۴۶ غیرنظامی انجامیده است، پاپ فرانسیس ضمن تقبیح چرخه خشونت‌ها در سوریه، طرف‌های درگیر را به مذاکره تشویق کرد.

پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک‌های جهان خشونت‌های اخیر در حلب را تقبیح کرد و وخامت وضعیت انسانی در سوریه را «ناامید کننده» خواند.

پاپ یکشنبه اول مه / ۱۲ اردیبهشت، در سخنرانی هفتگی خود در میدان سنت پیترو واتیکان، ضمن اظهار تأسف درباره بمباران بیمارستان حلب در هفته گذشته گفت: «این مارپیچ و چرخه خشونت در سوریه، حتی به کودکان و بیماران و کسانی که با فداکاری و ایثار به یکدیگر کمک می‌کنند نیز رحم نمی‌کند و قربانیان بی‌گناه برجای می‌گذارد.»

پاپ فرانسیس تنها راه برون رفت از این خشونت‌ها را تقویت گفت‌وگوها و تشویق همه طرف‌های درگیر به پیوستن به مذاکرات صلح اعلام کرد.

از سوی دیگر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در گفت‌وگویی تلفنی با استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه، توقف خشونت در حلب و بازگشت به آتش‌بس در این شهر را در صدر اولویت‌ها درباره جنگ سوریه اعلام کرد.

جان کری در آستانه مذاکرات صلح ژنو گفته بود تلاش می‌کند تا با فشار بر روسیه، دمشق را از حمله به حلب بازدارد.

وزارت دفاع سوریه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، گفت‌وگوهای فشرده‌ای برای آرام سازی اوضاع در حومه حلب در جریان است.

در درگیری‌های یک هفته اخیر در حلب دست‌کم ۲۴۶ غیرنظامی جان خود را از دست دادند

این درحالی است که یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که این کشور برای توقف عملیات ارتش سوریه علیه گروه‌های شورشی در حلب فشار نمی‌آورد.

در درگیری‌های یک هفته اخیر در حلب دست‌کم ۲۴۶ غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

شهر تاریخی حلب از آتش‌بس موقت دولت و شورشیان که با میانجیگری آمریکا و روسیه صورت گرفته، کنار گذاشته شده است. دولت سوریه و حامیانش استدلال می‌کنند که هدف حملات اخیر به شهر حلب حبهه النصره، شاخه سوریه القاعده بوده است؛ گروهی که به همراه داعش از طرف‌های گفت‌وگو در مذاکرات صلح به حساب نمی‌آیند.

دور جدید گفت‌وگوهای صلح سوریه با حمایت سازمان ملل متحد از دهم ماه مه در ژنو آغاز خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    حلب دراتش جنایات اسد. https://www.youtube.com/watch?v=Xnq4hYmqdfA

  • faryad

    یکشنبه 12اردیبهشت95 هزاران تظاهر کننده عراقی که در منطقه سبز بغداد و در جایگاه میدان مراسمها تجمع کرده بودند شعارهایی علیه حکومت  ایران و قاسم سلیمانی سردادند. آنان شعار حکومت ایران اخراج  گردد میدادتد... این تظاهر‌کنندگان همان جمعیت خشمگینی هستند که روز گذشته با خواست محاکمه فاسدان و ایجاد اصلاحات و دولت تکنوکرات در عراق دست به تظاهرات گسترده زدند.