ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۲ داستان از فریبا وفی درباره زنان و واهمه‌هایشان در نمایشگاه کتاب تهران

فریبا وفی، نویسنده ایرانی با

فریبا وفی، نویسنده ایرانی با مجموعه داستان «بی‌باد، بی‌پارو» در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد. این کتاب نیز مانند دیگر آثار فریبا وفنی درباره مشکلات زنان ایران، واهمه آنان و گسست نسل‌هاست.

فریبا وفی، نویسنده واهمه‌های زنان ایرانی

مجموعه داستان «بی‌باد و بی‌پارو» نوشته فریبا وفی در غرفه نشر چشمه در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. علاوه بر این کتاب، چاپ یازدهم «حتی وقتی می‌خندیم» و چاپ بیست و یکم رمان «پرنده من» از این نویسنده نیز منتشر شده است.

فریبا وفی متولد ۱۳۴۱ در تبریز، دیپلمه اقتصاد است. مجموعه در عمق صحنه (۱۳۷۵) حاوی داستان‌های بسیار کوتاهی‌ست که ماجرای آن‌ها در یک مرکز بازآموزی زنان بزهکار اتفاق می‌افتد. مجموعه داستان بعدی فریبا وفی، «حتی وقتی می‌خندیم» (۱۳۸۷) نیز درباره زنان و مسائل آن‌هاست. این نویسنده ایرانی با داستان بلند «پرنده من» (۱۳۸۱) توجه منتقدان را به خود جلب کرد. رمان «ترلان» (۱۳۸۲) از همین نویسنده نیز درباره مسائل زنان است و به زبان آلمانی ترجمه و منتشر شده.

«بی‌باد، بی‌پارو»، تازه‌ترین کتاب فریبا وفی شامل ۱۲ داستان است: روایت‌هایی از زنان که در آستانه‌ زوال قرار گرفته‌اند. برخی از این شخصیت‌ها در خارج از ایران زندگی می‌کنند و از گسست با روزگارشان رنج می‌برند و برخی دیگر که در ایران به سر می‌برند از گسست نسل‌ها و تنش‌های خانوادگی آسیب دیده‌اند. زنان و شوهران در این داستان‌ها با ماجرایی پیش‌پاافتاده گرفتار تردید می‌شوند و چنین است که هراس و ناکامی زندگی آن‌ها را فرامی‌گیرد.

فریبا وفی تاکنون جوایز مختلفی ازجمله جایزه‌ بنیاد هوشنگ گلشیری را برای رمان «پرنده من» به‌دست ‌آورده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.