ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واردات ۲۰۰ شورولت آمریکایی به ایران منتفی شد

با وجود بارگیری ۲۴ مدل شورولت آمریکایی از کره جنوبی به مقصد ایران، وزارت صنعت مجوز واردات این خودروها به ارزش ۷ میلیون دلار را به خاطر تذکر خامنه‌ای لغو کرد.

به دستور وزارت صنعت و تجارت و در واکنش به تذکر آیت‌الله خامنه‌ای، مجوز واردات ۲۴ مدل شورولت آمریکایی به ارزش ۷میلیون دلار لغو شده‌اند. این ۲۰۰ دستگاه شورولت از کره جنوبی بارگیری شده و در مسیر ورود به کشور بودند.

شورولت مدل  AVEO جزء خودروهای سبک و کم مصرف محسوب می‌شود.

خبرگزاری "مهر" به نقل از یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشت محموله این خودروها ثبت سفارش شده بود اما به متقاضی  اعلام شده که اجازه واردات ندارد.

رسانه‌های داخلی ایران نوشته‌اند که محموله این خودروها در میانه راه به مقصد کره جنوبی برگشت خورده‌‌اند. گفته شده که خودروها به مرزهای ایران نرسیده بودند اما روشن نیست در چه نقطه‌ای از مسیر قرار داشتند.

خبرگزاری مهر می‌نویسد دی ماه سال ۱۳۹۴، دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت در نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت ایران خواهان ثبت سفارش ۲۴ مدل خودروی آمریکایی شورولت از مبدا کره جنوبی شده بود.

سازمان توسعه تجارت ایران در بیستم دی ۹۴ طی نامه‌ای به مرکز واردات و امور مناطق آزاو و ویژه گمرک خواسته بود که دو مدل خودروی شورولت AVEO و TRAX کره جنوبی را در حجم موتورهای ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰ در دو گروه شاسی بلند و هاج بک وارد کشور کند.

در ۲۹ مهر ۱۳۹۴ که رهبر ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، برجام را با الزاماتی ۹ گانه تایید کرد، یادآور شد که گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع مشکلات موجود جز با جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد شد. او در پایان این نامه از روحانی خواسته بود که در امر واردات بی‌رویه و به ویژه پرهیز از وارد کردن هرگونه کالا و مواد مصرفی از آمریکا مراقبت شود.

خامنه‌ای در دهم اردیبهشت ۱۳۹۵ نیز در سخنرانی برای کارگران خواستار ممنوعیت خودروهای آمریکایی شد و گفت: «خود آمریکایی‌ها به علت مصرف زیاد و سنگین بودن این خودروها رغبتی به خرید آنها ندارند. حالا ما بیاییم در این شرایط از فلان کارخانه رو به ورشکستگی آمریکا خودرو وارد کنیم؟»

خودروهایی که در مسیر واردات به ایران برگشت خورده‌اند، جزء خودروهای سبک و کم مصرف شورولت محسوب می‌شوند.

خبرگزاری مهر با استناد به اطلاعات "مقام مسئول وزارت صنعت" نوشته است که در زمان ثبت سفارش این خودروهای آمریکایی، سامانه مربوطه به لحاظ قانونی ممانعتی ایجاد نکرده بود.

خبرگزاری رویترز در دسامبر ۲۰۱۳ در گزارشی پیرامون "منطقه ‌آزاد تجاری ارس"، از زمینه‌های بازگشت خودروهای آمریکایی به ایران نوشته و پیش‌بینی کرده بود که در صورت رفع تنش میان تهران و واشنگتن و لغو تحریم‌ها، غول‌های خودروسازی آمریکا وارد بازار پرتقاضای ایران خواهند شد. فعالان حوزه واردات ایران به رویترز گفته‌ بودند که دولت روحانی حتی قصد دارد به تدریج زمینه راه‌اندازی خط مونتاژ خودروهای آمریکایی در ایران را فراهم کند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Fariborz

    معلوم نیست چرا ورود شورلت ممنوعه ولی ورود خودرو های آشغال چینی و تولید ماشینهایی با موتور پژو با عناوین مختلف از سمند گرفته تا دنا و ورود ماشین های فرانسوی که کیفیت پایینی دارند در ایران آزاد است این آدم یعنی خامنه ای فردی بسیار کینه جو است ونسبت به آمریکا حسادت می ورزد و اظهارات اخیرش حتی د ر مورد زبان انگلیسی و آنتالیا که بعد تکذیب شد ناشی از بیماری روان پریشی وی می باشد روان پریشی وی باید توسط سیاسیون و نویسندگان جدی گرفته شود.

  • تاجر ایرانی

    کمیسیون معامله کافی نبوده.