ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل: شرایط زندانیان در عراق غیرانسانی و تحقیرآمیز است

سلیل شتی، دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل شخضاً یکی از مراکز نگهداری زندانیان در عامریه الفروجه را بازدید کرده و می‌گوید ۶۸۳ زندانی در فضایی بسیار محدود چنان نگهداری می‌شوند که شوک‌آور است.

سازمان عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه ۳ مه / ۱۴ اردیبهشت در گزارشی اعلام کرد در استان انبار عراق یک‌هزار زندانی که برخی از آن‌ها هنوز نوجوان‌اند در شرایطی «غیرانسانی و تحقیرآمیز» بدون روشن شدن اتهامشان، در دو انبار که به مراکز بازداشت و بازجویی تبدیل شده‌اند نگهداری می‌شوند.

سلیل شتی، دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل: دیدن زندانیان در یک فضای بسیار کم شوک‌آور بود.

به‌گزارش رویترز، سلیل شتی، دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل روز ۳۰ آوریل / ۱۱ اردیبهشت از یکی از این مراکز در عامریه الفروجه، واقع در غرب بغداد بازدید کرد. در این مکان ۶۸۳ مرد تحت نظارت نیروهای ضدتروریستی زندانی هستند.

سلیل شتی در بیانیه‌ای گفته است: «زندانیان در یک فضای کمتر از یک مترمربع مساحت برای هر نفر، روز و شب در حالت چمباتمه به‌سر می‌برند، بدون آن‌که قادر باشند بدن خود را کشش دهند و یا در حالت درازکشیده بخوابند. آن‌ها به ندرت اجازه دارند کمی هوای تازه بخورند.»

دبیرکل عفو بین‌الملل در این بیانیه افزوده است: «دیدن صدها انسان فشرده در کنار هم همچون کنسرو ساردین در یک قوطی و در شرایط غیرانسانی و تحقیرآمیز، واقعاً شوک‌آور بود.»

نیروهای ضدتروریست در پرس‌وجوهای عفو بین‌الملل گفته‌اند صدها نفر دیگر در شرایط مشابه در مرکز دیگری واقع در حبانیه در غرب بغداد نگهداری می‌شوند.

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید این مردان در مناطقی که نیروهای دولتی از دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) خارج کرده‌اند بازداشت شده‌اند. آن‌ها جدا از زنان و فرزندان خود به‌سر می‌برند و در مورد ارتباط احتمالی‌شان با داعش مورد بازجویی قرار می‌گیرند.

این در حالی است که اعضای نیروهای ضدتروریست به عفو بین‌الملل گفته‌اند در این مدت فاقد منابع لازم برای انجام تحقیقات در مورد این افراد بوده‌اند.

وزارت دفاع عراق نتوانست در مورد بیانیه عفو بین‌الملل واکنشی نشان دهد. دولت عراق پیش از این اطمینان داده بود که تمام افراد مظنونِ دستگیرشده در مناطق آزادشده از محاکمه مناسبی برخوردار خواهند شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.