ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«قدرت دریایی سپاه برای غلبه بر آمریکا توسعه یافته»

یک روز پس از هشدار خامنه‌ای، جانشین فرمانده سپاه نیز گفت هیج محدودیتی در رزمایش‌ها در خلیج فارس پذیرفته نمی‌شود و سپاه اجازه عبور کشتی‌های تهدیدکننده را از تنگه هرمز نخواهد داد.

یک روز پس از هشدار خامنه‌ای، جانشین فرمانده کل سپاه نیز گفت هیج محدودیتی در رزمایش‌ها در خلیج فارس پذیرفته نمی‌شود و سپاه اجازه عبور کشتی‌های تهدیدکننده را از تنگه هرمز نخواهد داد.

حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران به آمریکایی‌ها هشدار داد که "از اعمال فشارهای بی‌حد و غیرضرور" به ملت ایران پرهیز کنند. او شامگاه سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت در تلویزیون دولتی گفت، سپاه نیز مثل ارتش تقویم مشخصی برای رزمایش‌های سالانه دارد و شاید مانورهایی را نیز بدون اطلاع قبلی، "برای اعمال قدرت" انجام دهد.

سلامی عنوان کرد که تصور آمریکایی‌ها از قدرت سپاه بسیار کم‌تر از واقعیت است: «ما قاطعانه و قدرتمندانه به گسترش قدرت بازدارنده دریایی و موشکی خود ادامه می‌دهیم و رزمایش‌هایمان را طبق برنامه و بنا به مصالح سیاسی و نظامی برگزار می‌کنیم و هیچ‌گونه محدودیتی را از هیچ قدرتی در دنیا نمی‌پذیریم.»

هشدار سلامی در واکنش به  پیش‌نویس لایحه جدیدی در کنگره آمریکا ابراز شده که مانورهای نظامی در خلیج فارس را تنش‌آفرین می‌خواند. او گفته که قدرت دریایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی "برای غلبه بر قدر بزرگی چون آمریکا" توسعه و آرایش داده شده است: «ما برای آمریکایی‌ها اگر بخواهند تهدید باشند، بسیار خطرناک هستیم و آنها این را می‌دانند چون قدرت بزرگ و دشمن دیگری غیر از آمریکا نداریم.»

جانشین فرمانده سپاه به آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور هشدار داده که اگر بخواهند از ادبیات تهدید استفاده کنند، اجازه عبور و تردید هیچ کشتی و شناوری از تنگه هرمز به انها داده نمی‌شود.

صبح همین روز، فرمانده نیروی دریایی ایران نیز در یک سخنرانی در دانشگاه تربیت معلم، از برگزاری «رزمایش تخصصی جنگال» در خلیج فارس در ماه خرداد خبر داده بود. خبرگزاری تسنیم به نقل از دریادار سیاری نوشت: «منطقه مال ماست و خلیج فارس خانه ماست. با اقتدار کامل در آن حضور داریم و به هیچ کس ارتباط ندارد.»

موضع‌گیری‌ و ادبیات فرمانده نیروی دریایی و جانشین فرمانده سپاه، مشابه سخنانی است که رهبر جمهوری اسلامی یک روز پیش‌تر در جمع فرهنگیان و معلمان ایراد کرد. خامنه‌ای گفت وقتی در برابر دشمن از قدرت‌نمایی بترسیم، دشمن پررو می‌شود. او بحث پرهیز ایران از برگزاری رزمایش‌های نظامی در خلیج فارس را "غلط اضافی" و "حرف‌های بزرگ‌تر از دهان" دشمنان دانست و گفت: «می‌گویند ایران در خلیج فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط‌ها! خلیج فارس خانه ایرانیان و جای حضور ملت ایران است... از آن طرف دنیا می‌آیند رزمایش برگزار می‌کند. خب برود همان خلیج خوک‌ها. اینجا چه می‌کنید؟»

رزمایش دریایی ۳۰ کشور جهان به رهبری ناوگان پنجم آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان از ۲۳ فروردین ۹۵ شروع شده و هدف آن تامین امنیت مسیرهای تجاری و مقابله با تهدیدهای احتمالی داعش و القاعده اعلام شده است.

تنها یک روز پس از شروع این رزمایش، سپاه پاسداران مانور سه روزه‌ای در خلیج فارس و دریای عمان برگزار کرد. هم‌چنین نیروی زمینی سپاه، مانور دیگری را به نام رزمایش پیامبر اعظم در سیستان و بلوچستان شروع کرد. هدف این رزمایش، نمایش "اقتدار نظام" عنوان شد.

احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در ۲۳ اسفند ۹۴ از ادامه رزمایش‌ها «در تمام حوزه‌ها» در آینده خبر داده و گفته بود در این زمینه «با هیچ کشوری تعارف نداریم».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایرانی

    آمریکا خیلی زیاده خواه است تنها ایرانیانی که طرفدارش هستند هم تروریست های منافقین خلق هستند

  • مرد چهل ساله مجرد 5

    کل نیروی نظامی جمهوری اسلامی/ولایتفقیه، قنپز و غلو است. امریکا به دالایلی شاید احمقانه نمخواهد فعلا لولوی این نظام اهرمنی در منطقه ازبین برود. شاید فرو ش سلاح به اعارب احمقتر از خودش شاید مسائلی ما امهای عادی سر نیاوریم ولی در بلند مدت غرب و امرکیا ازوجود ننگین این نظام ولایت فقیه و پاه خبیث و نجس صدمه بیشتری خواهد ددی. با این وضه چند سال دیگه امرکیا باید تو شهرای خود امرکیا با تروریستهای سپاهی و حزب الههی (حزب شیطان) بجنگد.