ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در حلب آتش‌بس موقت برقرار شد

از ماه فوریه در سوریه آتش‌بس اعلام شد اما در هفته‌های اخیر شهر حلب شاهد صحنه‌های خونباری بود. اکنون دولت سوریه آتش‌بس ۴۸ ساعته در حلب اعلام کرده است.

در پی سه هفته درگیری‌های خونین در شهر حلب سوریه و تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی برای بازگرداندن آرامش به این شهر، سرانجام دولت سوریه آتش‌بس ۴۸ ساعت اعلام کرد.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای گفت این آتش‌بس از ساعت یک بامداد روز پنج‌شنبه به مدت ۴۸ ساعت برقرار می‌شود.

از اوایل این هفته آمریکا و روسیه برای احیای آتش‌بسی که از ۲۷ فوریه در سوریه اعلام شده بود اما در هفته‌های اخیر زیر پا گذاشته شد، مذاکراتی را پیش بردند.

در روزهای گذشته جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا چند بار از روسیه خواست تا از نفوذ خود بر رژیم سوریه برای پایان دادن به بمباران‌های حلب استفاده کند.

دولت و اپوزیسیون سوریه در هفته‌های اخیر یکدیگر را متهم به نقض آتش‌بس ماه فوریه در حلب می‌کردند. تنها در یک هفته گذشته دو بیمارستان در حلب هدف حملات هوایی و شلیک خمپاره‌ها قرار گرفتند و ده‌ها نفر در جریان آن کشته و زخمی شدند.

آتش‌بس ۴۸ ساعته جدید همچون آتش‌بس ماه فوریه شامل حال گروه‌های «دولت اسلامی» (داعش) و جبهه النصره نمی‌شود.

تنها ساعاتی پس از آتش‌بس نیمه‌شب گذشته منابع دولتی سوریه از گلوله‌باران مناطقی از شهر حلب توسط گروه‌های مسلح خبر داده‌اند.

با نقض مکرر آتش‌بس در حلب یک هفته پیش استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، نسبت به خطر قطع مذاکرات صلح ژنو هشدار داد و از آمریکا و روسیه خواست تا دست به ابتکار جدیدی برای نجات مذاکرات بزنند.

از سال ۲۰۱۲ تا کنون دو بار تلاش شد تا از طریق مذاکره در ژنو راه حلی برای بحران سوریه یافت شود اما به نتیجه‌ای نرسید. مذاکرات اخیر ژنو تلاش دیگری در این راه است که با درگیری‌های اخیر حلب ادامه آن زیر سئوال رفته است.

جنگ سوریه پنج سال است که ادامه دارد. بیش از ۲۵۰ هزار نفر در این جنگ کشته شده‌ و ۴,۵ میلیون نفر سوری از کشور خود گریخته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    امریکا  منطقه را دودستی بحکومتهای اسلامی ایران و داعش داده تا با ایجاد تنش در منطقه ٬ فروش نفت فراوان و ارزان را  از طرف کشورهای خاور میانه تضمین کنند و پترو دلارها بعداز فروش صدها میلیاردی اسلحه به خزانه شان برگردد! مقداری پول هم بابت حق السکوت به ترکیه و اسراییل میدهند!