ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشت میلیون ایرانی در سکونت‌گاه‌های فقیرنشین زندگی می‌کنند

نزدیک ده درصد جمعیت ایران در مناطق فقیرنشین زندگی می‌کنند. معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایران این وضعیت را محصول برنامه‌ریزی نادرست مسئولان دانست.

هشت میلیون نفر از جمعیت ایران در مناطق بدون امکانات ساکن هستند. معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایران این وضعیت را محصول «برنامه‌ریزی نادرست مسئولان» دانست.

برج‌های بلند مرتبه در همسایگی “آلونک‌ها” تصویری روشن از نابرابری و شکاف طبقاتی را نمایان کرده است. عکس- آرشیو

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدرضا واعظ مهدوی عصر چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت در همایش سکونتگاه‌های فقیرنشین، استمرار و پایداری نابرابری‌های اجتماعی را «به مثابه یک ویروس که جریان توسعه و پیشرفت را دچار اختلال کرده» دانست و گفت: «جریان خودبخودی توسعه نابرابری زاست به طوری که در رقابت‌های موجود، برخوردار‌ها برخوردار‌تر و محرومان محروم‌تر می‌شوند و این ناشی از نابرابری‌های موجود است.»

او حاشیه‌نشینی را یکی از مشکل‌های اصلی جامعه ایران دانست و آن را "محصول برنامه‌ریزی نادرست مسئولان دولتی و توزیع نابرابر امکانات و ایجاد قطب‌ها در کلان‌شهر‌ها" دانست.

واعظ مهدوی راهکار خروج از این وضعیت را «توانمندسازی اجتماع محور» عنوان کرد و به‌ کار‌گیری ظرفیت ساکنان محلی و دخالت ساکنان حاشیه‌ شهر را از عوامل رفع این مسئله خواند. این مقام مسئول همچنین از تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای «رفع مسئله حاشیه‌نشینی» خبر داد.

بر اساس گزارش‌های رسمی ارائه شده در این همایش، دست‌کم هشت میلیون ایرانی در سکونت‌گاه‌های فقیرنشین زندگی می‌کنند.

در همین زمینه، احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران «عدم توزیع مناسب و برابر اعتبارهای استانی» را یکی از عوامل تشدید حاشیه‌نشینی دانست و گفت: «۷۰ درصد منابع شهرداری‌ها در کلان‌شهر‌ها و ۳۰ درصد آن در سایر شهرهای هر استان هزینه می‌شود.»

پیش از این وزیر راه و شهرسازی ایران از «افزایش جمعیت حاشیه‌نشین» خبر داده و گفته بود که ۱۸ میلیون نفر از جمعیت ایران در حاشیه‌شهر‌ها زندگی می‌کنند و یا بد مسکن هستند. به گفته او یازده میلیون نفر حاشیه‌نشین و هفت میلیون نفر نیز فاقد حداقل‌های مسکن مناسب هستند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    مرگ بر امریکا و اسراییل و غربی ها با موفقیت انجام شد امریکا مرد و اسراییل هم مرد و ازصفحه تاریخ پاک شد واین عمل اللهی خواسته آخوندها به ریاست علی خامنه ای و امام زمان موفقیت آمیز با هزینه هشت میلیون ایرانی خوشحالانه به اتمام رسید!!!بله در چراغ جادویی دیوی پلید ذات و شیطانی هزارو چهار صدپیش گرفتار بود که درصدد خارج شدن از درون چراغ جادویی بود و بتنهایی امکانش را نداشت و در انتظار یافتن چراغ جادو توسط مردمان بود. بلاخره قشونی از مردمان چراغ جادو را یافتن و از دیو درون چراغ پرسیدند برای رهایی یافتن از درون چراغ جادو چه خواسته ما برآورده می کنی؟ دیو گفت همه تان را خوشبخت می کنم خانه مجانی و تحصیل مجانی آب و گاز و برق را براتون مجانی می کنم و دلارهای نفتی رو در کیسه بسته بندی می کنم و درب منزلتون تحویل می دهم...آزادی بهتون میدم و.....و....و یالله درب چراغ جادو رو باز کنید و بگذارید بیام بیرون!! بعد قشون یابنده چراغ جادو از طمع مفت خواری بدون لحظه ای فکر درب چراغ را باز کردند و دیو از چراغ بیرون آمد و سی و چند سال است که دیو و دیوها آنچه در سرشت و ذات پلیدشان بود برخلاف قول های هدفمند دروغیاشان با مردمان کردند.