ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در نیویورک کیسه‌های پلاستیکی و کاغذی دیگر مجانی نخواهند بود

استفاده بیش از حد از کیسه‌های پلاستیکی و کاغذی در نیویورک و سپس دور انداختن آن‌ها توسط مردم موجب شد تا شهرداری این شهر برای استفاده از این کیسه‌ها در فروشگاه‌ها مبلغی را تعیین کند.

استفاده بیش از حد از کیسه‌های پلاستیکی و کاغذی در نیویورک و سپس دور انداختن آن‌ها توسط مردم موجب شد تا شهرداری این شهر برای استفاده از این کیسه‌ها در فروشگاه‌ها مبلغی را تعیین کند.

شهرداری نیویورک در روز پنج‌شنبه ۵ مه / ۱۶ اردیبهشت برای کاهش استفاده مردم از کیسه‌های پلاستیکی و کاغذی و حفظ محیط زیست تصمیم گرفت تا در فروشگاه‌ها کیسه‌ها به مبلغ پنج سنت (چهار سانتیم یورو) به‌فروش برسند.

تصمیم شهرداری نیویورک از روز یکم اکتبر سال جاری به‌اجرا در خواهد آمد.

این تصمیم در آمریکا بی‌سابقه نیست. پیش از این، بیش از ۱۵۰ شهرداری دیگر از جمله شهرداری واشنگتن و شهرهای بزرگ کالیفرنیا این قانون را به اجرا گذاشته‌اند اما در نیویورک تصویب آن فراز و فرود بسیاری داشت.

مایکل بلومبرگ، شهردار پیشین این شهر در سال ۲۰۰۸ یک بار به این موضوع نزدیک شد اما موفقیتی نداشت. بیل دو بلاسیو، شهردار پس از او مشعل را در دست گرفت و پس از دو سال بحث و جدل پیش‌نویس قانون را با اکثریت ضعیف ۲۸ رأی موافق در برابر ۲۰ رأی مخالف به تصویب رساند.

بر اساس محاسبات بخش بهداشت شهرداری نیویورک، ساکنان این شهر هر سال ۱۰ میلیارد کیسه دور می‌ریزند که رقمی حدود ۱۹ هزار کیسه در هر دقیقه می‌شود. بخشی از این کیسه‌ها در طبیعت نابود می‌شوند، بخشی در خیابان‌ها و بخشی نیز به دریا و رودخانه می‌ریزند و به محیط زیست آسیب می‌رسانند.

جمع‌آوری این مقدار کیسه و نابود کردن آن‌ هر سال برای شهرداری نیویورک ۱۲,۵ میلیون دلار خرج برمی‌دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.