ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد توکلی: رد صلاحیت مینو خالقی هزینه سنگینی برای شورای نگهبان دارد

احمد توکلی، نماینده مجلس ایران حساسیت به رد صلاحیت مینو خالقی توسط شورای نگهبان را به‌حق دانست و آن را بی‌سابقه خواند.

احمد توکلی، نماینده مجلس ایران حساسیت به رد صلاحیت مینو خالقی توسط شورای نگهبان را به‌حق دانست و آن را بی‌سابقه خواند.

مینو خالقی در دهمین دوره انتخابات مجلس کاندیدای اصلاح‌طلبان بود و نفر سوم حوزه انتخابیه اصفهان شد اما شورای نگهبان او را رد صلاحیت کرد.

توکلی در یادداشتی که در کانال تلگرام خود منتشر کرده نوشته است رد صلاحیت نامزدی پس از انتخاب شدن با نظر شورای نگهبان سابقه نداشته است و حساسیت جامعه را برمی‌انگیزد.

مینو خالقی در دهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اصفهان کاندیدای اصلاح‌طلبان بود و با ۱۹۳ هزار و ۳۹۹ رأی نفر سوم شد اما شورای نگهبان پس از شمارش آرا او را رد صلاحیت کرد. بر اساس برخی از گزارش‌های غیررسمی، بهانه این اقدام «عدم رعایت شئونات اسلامی در سفرهای خارج از کشور» عنوان شده است. شورای نگهبان هنوز توضیح کافی در مورد ردصلاحیت خالقی نداده است.

احمد توکلی با بیان این‌که «هر نهاد مسئولی در جامعه باید برای اقدامات خویش توجیه قانونی داشته باشد» با اشاره به شورای نگهبان افزود: «توضیح ناکافی، به‌ویژه در این مورد، هزینه سنگینی برای این نهاد مهم و کل کشور داشته و دارد.»

این نماینده مجلس با تشکر از وزارت کشور که به‌گفته او «فضاسازی» نکرد و «واکنش متین» نشان داد نوشت برخلاف نظر برخی از نمایندگان مجلس، با نظری که شورای نگهبان در این‌باره دارد مجلس نمی‌تواند اعتبارنامه مینو خالقی را صادر کند و این کار «غیرقانونی» است.

توکلی شورای نگهبان را بخشی از قوه مقننه و وزارت کشور را بخشی از قوه مجریه دانسته و گفته است چون اختلاف بین دو قوه است حل اختلاف نیز از اختیارات رهبر جمهوری اسلامی است و هیأت عالی حل اختلاف باید آن را حل کند.

چهار روز پیش نیز علی مطهری، نماینده مجلس گفته بود یکی از راه‌ها برای حل مسأله‌ اعتبارنامه‌ مینو خالقی ارجاع آن به هیأت حل اختلاف قوای سه‌گانه از سوی رهبر جمهوری اسلامی است.

او البته از وزارت کشور به‌دلیل امضا نکردن اعتبارنامه مینو خالقی انتقاد کرد و آن را غیرقانونی دانست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.