ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روزانه سه هزار تن زباله در مازندران تولید می‌شود

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران در صورت سرمایه‌گذاری خارجی مشکل پسماند این استان می‌تواند ظرف دو سال حل شود.

ناصر مهردادی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران از تولید سه هزار تن زباله در هر ۲۴ ساعت در این استان خبر داد.

مهردادی شنبه ۱۸ اردیبهشت به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که در برخی از مناطق استان مازندران همچنان ساماندهی پسماند «به شکل مطلوب نیست» و دلیل آن را «کمبود اعتبار» بیان کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت که طرح جامع پسماند در این استان از دو سال پیش آغاز شده و در شهر ساری، مرکز این استان، تاکنون بیش از ۲۳ میلیارد تومان برای احداث و تجهیز نیروگاه زباله سوز هزینه شده است.

مشکل زباله و پسماند یکی از مشکلات زیست محیطی در ایران است. به گفته محمدجواد سروش، مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست روزانه ۴۹ هزار تن زباله خانگی در کشور تولید می‌شود که از این حجم عظیم فقط هفت درصد آن تفکیک می‌شود.

مهردادی حضور بیش از ۱۰ میلیون مسافر در استان‌های شمالی ایران را در روزهای تعطیل از دلایل زیاد بودن پسماند‌های این استان‌ها دانست و گفت: «مشکل پسماند استانهای شمالی یک مشکل فرااستانی‌ست که نیاز به توجه ویژه دارد، همان‌طور که در مورد گرد و غبار اولویت کشور استان خوزستان است در زمینه پسماند نیز اولویت باید استان‌های شمالی باشد».

او گفت که سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند به حل مشکل پسماند در شهرهای شمالی کمک کنند و اضافه کرد: «برخی سرمایه‌گذاران خارجی حاضرند تا ۷۰ درصد سرمایه را تأمین کنند اما این نگرانی را دارند که زباله موردنظر در اختیارشان قرار نگیرد».

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران در صورت سرمایه‌گذاری خارجی این مشکل می‌تواند ظرف دو سال حل شود.

نخستین کارخانه کمپوست زباله شرق مازندران در مهرماه ۱۳۹۴ در شهرستان بهشهر به بهره‌برداری رسید. این کارخانه قرار است زباله شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه را فراوری می‌کند. اما در یک سال گذشته، از میزان زباله‌های این منطقه کمتر نشده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.