ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراقچی: اگر قدرت نظامی ما نبود هیچ کشوری به ما امتیاز نمی‌داد

معاون وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که آمریکایی‌ها علاقه‌ای به تثبیت حقوق ایران ندارند و این توان نظامی ایران بود که آنها را به پای میز مذاکره کشاند.

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران توان دفاعی و قدرت نظامی ایران را دلیل امتیاز دادن کشورهای دیگر به ایران خواند.

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ـ عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عراقچی شنبه ۱۸ اردیبهشت در نشست شورای اداری استان البرز از «دستمایه» شدن مذاکرات هسته‌ای ایران در «کشمکش‌های سیاسی و رقابت‌های درون گروهی» انتقاد کرد و گفت که دستاورد برجام این بود که «توانست اهداف ما را محقق کند».

در هفته‌های گذشته موضوع دسترسی ایران به بانک‌های آمریکا و ادامه بخشی از تحریم‌ها علیه ایران بحث‌هایی را در بین جناح‌های مختلف در ایران در پی داشته است.

معاون وزیر امور خارجه ایران با بیان این که «آمریکایی‌ها علاقه‌ای به تثبیت حقوق ایران در غنی‌سازی نداشتند» گفت که دستاوردهای برجام فراتر از انرژی هسته‌ای بوده و «در برجام اراده ما به آمریکایی‌ها غلبه کرد».

عراقچی درباره فعالیت‌های تسلیحاتی ایران گفت: «اگر قدرت نظامی و توان دفاعی ما نبود، هیچ کشوری حاضر نبود به ما امتیاز بدهد».

او اضافه کرد: «توان نظامی و تحمل و مقاومت مردم سبب ناامید‌کردن آمریکا در ۱۰ سال گذشته شد و آثار آن حضور آن‌ها پای میز مذاکره به‌شمار می‌آید».

مقامات ایران، آزمایش‌های موشکی را در راستای بالا بردن توان دفاعی و نظامی ایران و خارج از مفاد برجام می‌دانند. این در حالی است که ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی آزمایشات موشکی ایران را نقض قطعنامه شورای امنیت برمی‌شمرند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز پیشتر گفته بود که دولت آمریکا به خوبی می‌داند که «بحث دفاعی موضوع مذاکره نیست» و «برجامی برای مسائل دفاعی در کار نیست».

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز  فروردین گذشته در سخنانی توان نظامی را مهم‌ترین مسئله خواند و گفت اگر جمهوری اسلامی توان دفاعی نداشته باشد حتی دولت‌های کوچک نیز به خود اجازه می‌دهند تا آن را تهدید کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیر

    میشود بفرمایید کدام امتیاز ؟شما که در حضیض ذلتی عزیز !

  • حمید

    دروغچین عراقی و ایرانی ندارد که از برای امتیازگیری دروغین چپ و راست دروغ تحویل این و آن میدهد!