ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناگفته‌های کنسرت «ناگفته»: منع حضور نوازندگان زن در اصفهان

دور سوم تور کنسرت «ناگفته» ساخته حافظ ناظری از شهر تاریخی اصفهان شروع می‌شود و در چند شهر دیگر نیز ادامه پیدا می‌کند. زنان نوازنده از حضور در صحنه منع شده‌اند.

۳۰ و ۳۱ اردیبهشت دور سوم تور کنسرت «ناگفته» ساخته حافظ ناظری از شهر تاریخی اصفهان شروع می‌شود و در چند شهر دیگر نیز ادامه پیدا می‌کند. زنان نوازنده از حضور در صحنه منع شده‌اند.

حافظ و شهرام ناظری، در کنسرت «ناگفته»

کنسرت حافظ و شهرام ناظری قرار است در سالن ورزشی «گل نرگس» اصفهان برگزار شود. با وجود تلاش برگزارکنندگان این کنسرت بانوانی که عضو ارکستراند، اجازه ندارند روی صحنه هنرنمایی کنند.

برگزارکنندگان کنسرت «ناگفته» می‌گویند این ممنوعیت توسط اداره ارشاد برخی از شهرستان‌ها در استان‌های اصفهان، یزد، آذربایجان ‌شرقی و خراسان ‌رضوی اعمال می‌شود و صرفاً مربوط به این اجرا و این کنسرت نیست.

از ویژگی‌های این کنسرت، اجرای مثنوی‌خوانی با شیوه سنتی، یعنی بداهه‌خوانی است. در این بخش از کنسرت پدر و پسر تلاش می‌کنند آواز سنتی ایرانی را به شیوه کهن عرضه کنند.

نوازنده‌های گروه «ناگفته» را پدرام فریوسفی ویولن، میثم مروستی ویولا، امین غفاری ویولا، آتنا اشتیاقی ویولن‌سل، سالار غفاربجویی ویولن‌سل، فرهادی صفری بم‌باژ و شهریار نظری دف تشکیل می‌دهند.

فرزاد طالبی، مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد، در واکنش به ممنوعیت نوازندگی و هنرنمایی زنان در اصفهان می‌گوید: «صدور مجوز کنسرت‌ها تا هزار و ٢٠٠ نفر در اکثر استان‌ها به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تفویض شده» و به این ترتیب دفتر موسیقی به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری عملاً نمی‌تواند کاری انجام دهد. قانونی هم که استان‌ها را در این زمینه‌ها با هم هماهنگ کند وجود ندارد. وزارت ارشاد اسلامی این رویکردهای سلیقه‌ای در استان‌ها را «تمرکززدایی از امر سانسور» نامیده است.

نخستین بار خرداد ۹۳ محمد قطبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اصفهان که یک شخص معمم است از نوازندگی زنان هنگام برگزاری کنسرت گروه «اشتیاق» جلوگیری کرد و به زودی ارشاد چند استان دیگر هم به او اقتدا کردند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.