ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران فضای سبز شهرداری اهواز تجمع کردند

۲۳۰ کارگر در استخدام این شرکت هستند. این کارگران علاوه بر این که دو ماه است مزد نگرفته‌اند، به محدودیت حق اولاد و بیمه خانواده نیز اعتراض دارند.

گروهی از کارگران فضای سبز منطقه دو شهرداری اهواز، یکشنبه ۱۹ اردیبهشت در مقابل ساختمان شهرداری مرکزی این شهر تجمع کردند. این کارگران به عدم پرداخت دو ماه دستمزد خود اعتراض دارند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، کارگران فضای سبز منطقه دو شهرداری اهواز دو ماه است که دستمزد نگرفته‌اند. این کارگران در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزد ماه‌های اسفند ۹۴ و فروردین سال جاری دست از کار کشیده‌اند.

شرکت پیمانکاری «صنعتگران جوان نادر کارون» این کارگران را استخدام کرده و نزدیک به سه سال است که مسئولیت پرداخت مطالبات مزدی کارگران فضای سبز منطقه دو شهرداری اهواز را بر عهده گرفته است.

۲۳۰ کارگر در استخدام این شرکت هستند. این کارگران علاوه بر این که دو ماه است مزد نگرفته‌اند، به محدودیت حق اولاد و بیمه خانواده نیز اعتراض دارند.

به گفته این کارگران، پیش از تصویب و ابلاغ قانون جدید اصلاح جمعیت و تنظیم خانواده، حق اولاد تنها به دو فرزند خانواده‌های کارگری تعلق می‌گرفت. اما در قانون جدید تمام فرزندان خانواده کارگری بدون محدودیت تعداد مشمول پرداخت حق اولاد و بیمه اجباری می‌شوند. با این حال این شرکت پیمانکاری تاکنون اقدام به پرداخت حق اولاد و بیمه به بیش از دو فرزند کارگران نکرده است.

شرکت «ساحل سبز خوزستان» نیز که پیمانکار قبلی بود در پرداخت دستمزد و مزایای اسفند و فروردین سال‌های قبل دچار مشکل شده بود. این کارگران بارها اعتراض کرده بودند اما پیمانکار ادعای کارگران را «کذب» خوانده بود.

بر اساس گزارش‌های خانه کارگر اهواز، مشکل عدم پرداخت به موقع کارگران فضای سبز مختص به این کارگران نیست و در دیگر مناطق شهرداری استان خوزستان نیز وضع بر همین منوال است.

واگذاری استخدام کارگران فضای سبز شهرداری‌ها به پیمانکاران بخش خصوصی مشکلات متعددی را در پی داشته است. عدم پرداخت به موقع دستمزدها و اهمال در پرداخت مزایا، بیمه و حق فرزند از جمله این مشکلات است. کارگران فضای سبز عموماً کمتر از دیگر کارگران دستمزد می‌گیرند و برخی از این پیمانکاران  قانون حداقل دستمزد مصوب دولت را رعایت نمی‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.