ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج زبان خارجی جدید در مدارس ایران تدریس خواهد شد

به گفته معاون شورای عالی آموزش و پرورش رسیدن حدنصاب تعداد دانش‌آموزان متقاضی به ۱۵ تن در هر کلاس شرط تشکیل کلاس‌های آموزش این زبان‌ها است.

احمد عابدینی، معاون شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد که پنج زبان آلمانی، روسی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی در مدارس ایران تدریس خواهد شد.

عابدینی، یکشنبه ۱۹ اردیبهشت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت که این طرخ در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است و آموزش و پرورش موظف شده که شرایط تدریس این زبان‌ها را در هر مدرسه‌ای فراهم آورد.

به گفته معاون شورای عالی آموزش و پرورش رسیدن حدنصاب تعداد دانش‌آموزان متقاضی به ۱۵ تن در هر کلاس شرط تشکیل کلاس‌های آموزش این زبان‌ها است.

عابدینی گفت: «کارگروه‌هایی در آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی آموزش زبان های خارجی در بین دانش آموزان و ایجاد تقاضای اجتماعی تشکیل شده است چرا که اگر در جامعه تقاضایی برای یادگیری این زبان‌ها وجود نداشته باشد دانش آموزان نیز تمایلی به فراگیری آن نخواهند داشت».

به گفته او آموزش این زبان‌ها جدا از زبان‌های عربی و انگلیسی است و مدارس خاص جداگانه‌ای برای آموزش آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دوشنبه ۱۳ اردیبهشت از آنچه «ترویج ناسالم زبان انگلیسی» نامید، انتقاد کرده و آن را موجب «ترویج فرهنگ بیگانه در میان کودکان و نوجوانان و جوانان» دانست.

او گفت: «اکنون کار به جایی رسیده است که آموزش زبان انگلیسی به مهد کودک‌ها کشیده شده است».

عابدینی درباره امکان آموزش زبان‌های خارجی در مقطع ابتدایی گفت که شورای عالی آموزش و پرورش تاکنون هیچ مصوبه‌ای در این باره نداشته اما معتقد است که بهترین زمان یادگیری زبان خارجی در مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت  در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم «دقت و جدیت» در آموزش‌ زبان‌های خارجی به دانش‌آموزان در مدارس تأکید کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ناظر

    این نعلین بوسی ها چه بر سر این مملکت آورده است و خواهد آورد ، این ابلهان نمیدانند که با تدریس پنج زبان در دوره متوسطه باید در تمام رشته های دانشگاهی کتب تخصصی به آن پنج زبان وجود داشته باشد با استادهای پنچگانه برای تدریس انها و هماهنگی مطالب آن کتابها . خامنه ای نسنجیده حرفی زده است مانند فرمایشات ملوکانه در باره مبارزه با فساد آن را پشت گوش بیاندازید !