ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلفات سنگین سپاه در سوریه؛ تمدید آتش‌بس در حلب

ایرج ادیب‌زاده - آیا جمهوری اسلامی اگر پای سرنوشت اسد در میان باشد به سوی دخالت فعال‌تر در سوریه می‌رود؟ دلیل این که افغان‌های مهاجر به جبهه‌های سوریه اعزام می‌شوند چیست؟

در حالی‌که آتش‌بسی شکننده تا نیمه شب سه‌شنبه ۱۰ مه در حلب تمدید شده، در شمال سوریه رژیم تهران بیشترین تلفات از آغاز جنگ در سوریه را متحمل شده است. رسانه‌های ایران گزارش دادند که سیزده «مستشار نظامی» ایران کشته شده‌اند هر چند خبرهای غیررسمی به مراتب بیش از این است. این تلفات نشان می‌دهد که دامنه حضور نظامی و مالی جمهوری اسلامی در جنگ سوریه بسیار گسترده است.

این بیشترین تعداد تلفات نیروهای ایرانی در یک روز در سوریه است. سپاه پاسداران از آن‌ها به عنوان نیروهای «مستشاری» و «مدافعان حرم» نام می‌برد.

رادیو زمانه برای بررسی بیشتر اوضاع سوریه و شمار کشته‌شدگان سپاه پاسداران و افغان‌های اعزامی به جنگ سوریه پرسش‌هایی با دو کارشناس سیاسی منطقه علیرضا نوری‌زاده و حسن هاشمیان در میان می‌گذارد:

  • جمهوری اسلامی حفظ بشار اسد را خط قرمز سیاست خود اعلام کرده . این موضوع را ولایتی مشاور عالی خامنه‌ای درامور بین‌المللی در سفر اخیرش به دمشق تکرار کرد. معنای این سخن چیست؟
  • با توجه به فزونی گرفتن تلفات سپاه در سوریه، آیا جمهوری اسلامی اگر پای سرنوشت اسد در میان باشد به سوی دخالت فعال‌تر در سوریه می‌رود؟
  • چرا جمهوری اسلامی افغان‌های مهاجر در ایران را به سوریه اعزام می‌کند؟ آیا به این دلیل که دیگر نمی‌تواند سیاست دخالت‌گرانه خود را برای سپاه و بسیج توجیه کند؟
  • در روزهای اخیر حجت‌الاسلام اشکذری نماینده جدید خامنه‌ای در سوریه شد و به دمشق رفت. او در اوضاع کنونی چه نقشی خواهد داشت؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • وحید

    بنظر من ؛ داعش و القاعده و باقی گروه هایی که از طرف اسراییل و آمریکا و دیگر کشورهای غربی حمایت میشوند بزودی نابود میشوند ، فکر نمیکنم که داعش یا القاعده بتوانند موفق بشوند. در هر نبردی دوطرف بهرحال کشته و زخمی میدهند، طبیعیست. اما مشکل را باید در راهبری و فرماندهی این نیروها جست و همچنین در پشتیبانی تاکتیکی. امیدوارم که هرچه زودتر داعش و القاعده و دیگر گروه های تروریستی در سوریه و عراق نابود شوند. درضمن در سوریه و عراق هرکشوری به دنبال منافع خودش هست این مسیله را نباید فراموش کرد. چه ایران، چه آمریکا و چه روسیه و چه عربستان سعودی یا هرکشور دیگری

  • افراطی نباش

    **** تو دنیایی که به جیش الاسلام و احرارالاشام وابسته به القاعده می گویند معارضین و مخالفین بشار اسد یا اپوزسیون سوریه خوب حتما به*** هم میگن *** اگر سوریه سقوط کند بخش بزرگی از آن به دست عربستان و تیکه هایش هم به اسرائیل می رسد و سوریه تجزیه می شود و این برای ایران خطرناک است شما فقط به ایران نگاه می کنید ببیند طرف مقابل کیا هستند اگر سوریه را تصرف کنند چه سرنوشتی خواهد داشت جالبه که آقای هاشمیان قصه جوانان ایرانی را می خورد یا آقای نوری زاد همینطور من به عنوان یک ایرانی به این فارسی زبانها میگویم شما این **** و عربستان بگذارید وقتی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه تعرض شد ببینید موضوع**** چه بود برید کلیپش را در یوتوب ببینید که چطور آن دو نوجوان را به داشتن مواد مخدر متهم می کرد و دستمال کشی عربستان را می کرد