ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله به یک کلیسای خانگی در رشت

در حمله نیروهای امنیتی به یک کلیسای خانگی در شهر رشت، پنج تن از اعضا این کلیسا بازداشت و سپس دو تن از آنان آزاد شدند.

يوسف ندرخانی و همسرش فاطمه (تينا) پسنديده

بنا بر گزارش‌های رسیده به رادیو زمانه يوسف ندرخانی و همسرش فاطمه (تينا) پسنديده به همراه يكي از مسئولان این كليسا به نام ياسر مسیب‌زاده در حمله صبح امروز توسط نهادهای امنیتی بازداشت شدند.

بنا بر آخرین اخبار رسیده کشیش یوسف ندرخانی و فاطمه پسندیده همسر او بعد از ظهر جمعه آزاد شده‌اند.

همچنین دو تن دیگر از اعضا این کلیسا با نام‌های صاحب فدائی و محمدرضا امیدی معروف به یوهان نیز در بین بازداشتی‌های امروز شهر رشت هستند.

هر سه نفر این دستگیرشدگان پیش از این نیز سابقه بازداشت‌های کوتاه و طولانی مدت از سوی نهادهای امنیتی را دارند. گفته می‌شود احتمال به جریان افتادن پرونده‌های گذشته این افراد وجود دارد.

یوسف ندرخانی مهرماه سال ۱۳۸۸ به اتهام ارتداد بازداشت شد و تا شهریور ۱۳۹۱ زندانی بود. ندرخانی کشیش یک جامعه مسیحی در رشت به نام «کلیسای ایران» است. پرونده او در اسفند ۱۳۹۰ جهت اجرای حکم اعدام به اتهام ارتداد به دایره اجرای احکام ارسال شد که این حکم در سال ۹۱ شکسته و او از زندان آزاد شد. فاطمه پسندیده، همسر یوسف ندرخانی، نيز پیشتر به حبس ابد محکوم شده بود که در نهایت در مهرماه سال ۸۹ از اتهامات تبرئه و از زندان لاکان رشت آزاد شد.

یاسر مسیب‌زاده

یاسر مسیب‌زاده نیز یک ماه در سال ۹۳ در بازداشت نهادهای امنیتی بود که در نهایت از زندان آزاد گردید.

هم‌زمان با حمله نیروهای امنیتی به این کلیسای خانگی، منزل هشت تن از نوکیشان مسیحی رشت نیز مورد بازرسی قرار گرفته و برخی وسایل شخصی و کتب مذهبی این افراد توقیف شده است.

آمار دقیقی از نوکیشان مسیحی در ایران در دست نیست ولی سازمان بین‌المللی «اوپن دورز» که در مورد مسیحیان تحت فشار در جهان اطلاع‌رسانی می‌کند، می‌گوید حدود نیمی از مسیحیان ایرانی، نوکیش هستند و زندگی‌شان در هراس مداوم سپری می‌شود.

در سه دهه گذشته، جمهوری اسلامی بارها از سوی مجامع بین‌المللی و حقوق بشری در مورد نقض حقوق شهروندان نوکیش مسیحی و دیگر اقلیت‌های مذهبی مورد سرزنش قرارگرفته اما حکومت ایران همواره این موضوع را انکار کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hadis

    عیسی مسیح یگانه پسر خداوند سرشار از مهر و محبت وبخشش است نه خدای تهدید و عذاب و شکنجه و آتش . آمین که همه ما روزی لمس شویم و جزو فرزندان خداوندمان گردیم آمین

  • Daruosh

    چند تا مسیحی که حکومت اجازه نمیده بیرون ،کلیسای رسمی داشته باشن و در آزادی مراسم مذهبی خودشون رو به انجام برسونن ،مجبور میشن برن تو خونه دور از چشم و با ترس مراسم مذهبیشون رو انجام بدن،بعد میریزن میگیرنشون، تهدید شون میکنن، کتکشون میزنن،و در آخر هم ....این کجاش جار زدن هست؟؟؟؟ در ضمن برو تحقیق کن ببین فرق اسلام و مسیحیت ی که ایرانی ها بهش اعتقاد دارن چیه منظور کلیساهای ایرانی

  • وحید طباطبایی

    این هم شده یک نوع کار و کاسبی / اگر این آقا و خانم به چیزی اعتقاد دارن چرا بدنبال جار زدن اعتقادشان هستند مگه میخوان از مذهب و دینی که بهش ایمان دارن نان دربیارن که اینطوری خودشان را در معرض دستگیری قرار میدن / مسلم هست که این قبیل انسانها به هیچ وجه. به دینی خاص اعتقاد ندارند بلکه چون اروپایی ها مسیحی هستن میخوان واسه خودشون از این راه نان و کاسبی راه بیندازن قرنها قبل از اسلام مسیحیت تلاش کرد حتی به قیمت خون و خونریزی در ایران رسوخ کنه اما هرگز نتوانست اونوقت حالا که اروپا دوره توحش رو طی کرده به خیال ارباب کلیسا آمده که اینطوری دل مردم رو جذب کنن. نه هرگز اینگونه نخواهد شد / در ضمن در ایران چهار نفر پیدا نمیکنین که اگر قراره دینشون رو عوض کنن بخوان مسیحی بشن / گرایش به ادیان ابراهیمی اگر باشه چرا اصولا از اسلام برگردن و مسیحی بشن مگه اینها چه تفاوت ماهوی و اصولی با هم دارن هر دو از یک خواستگاه هستن اما شاید روزی مردم ایران به دین پدران خودشان دین مزدیسنی برگردن اما به مسیحیت هرگز / این قیل افراد هم *** هستن نه مسیحی ی با ایمان

  • نوابغی از رشت

    لاییسیته تنها راه حل ایران است. وگرنه ایران تکه تکاه خواهد شد. مرگ بر حکومت اسلامی مرگ بر اسلام و مرگ بر تشیع این دین جعلی.