ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جت‌های جنگنده بلژیک به سوریه اعزام می‌شوند

در پی حملات تروریستی ماه مارس گذشته در بروکسل، دولت بلژیک تصمیم گرفته است شش جت جنگنده خود را برای نبرد با داعش به جنگ سوریه بفرستد.

بلژیک پیش از این چندین جت جنگنده خود را برای نبرد با نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) به عراق فرستاده بود، اکنون دو ماه پس از ترورهای بروکسل این کشور می‌خواهد شش جت جنگنده خود را به سوریه نیز اعزام کند.

بلژیک بیش از ۵۰ جت جنگنده در اختیار دارد

جنگنده‌های اف ـ ۱۶ از اکتبر ۲۰۱۴ تا ژوئن ۲۰۱۵ به‌طور منظم مواضع داعش در عراق را مورد هدف قرار داده‌اند و از ماه ژوئیه آینده شش جنگنده نیز به نبردهای سوریه می‌پیوندند.

ترورهای بروکسل عاملی شدند تا دولت بلژیک حضور خود علیه داعش را پررنگ‌تر کند. استیون فاندپوت، وزیر دفاع بلژیک در این‌باره گفت: «ما باید تروریست‌ها را در مناطق استقرارشان مورد هدف قرار دهیم.»

در تاریخ ۲۲ مارس / ۳ فروردین سه انفجار مهیب در بروکسل رخ داد که منجر به کشته شدن ۳۰ نفر و مجروح شدن ۲۰۰ نفر شد. دو انفجار در فرودگاه زاونتم بروکسل و یک انفجار در ایستگاه مترو نزدیک به دفاتر اتحادیه اروپا رخ داد. داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت.

دولت بلژیک گفته است که شرکت در جنگ سوریه نمی‌تواند خطر شدیدی علیه نیروهای این کشور باشد و شبیه به آن‌چه تاکنون در عراق رخ داده است خواهد بود.

در ائتلاف جهانی علیه داعش به‌رهبری آمریکا بیش از ۶۰ کشور شرکت دارند اما تنها تعداد کمی از آن‌ها در حملات هوایی در خاک سوریه حضور دارند.

این‌که نیروی هوایی بلژیک در چه تعداد حمله شرکت خواهد کرد هنوز روشن نیست.

بلژیک بیش از ۵۰ جت جنگنده در اختیار دارد. این جنگنده‌ها پیش از این در کوسوو و افغانستان عملیت انجام داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.