ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حزب الله لبنان «گروه‌های مخالف سنی» را مسئول کشته شدن مصطفی بدرالدین دانست

پیشتر رسانه‌های لبنانی اعلام کرده بودند که بدرالدین در حمله هوایی منتسب به اسرائیل کشته شد اما حزب الله لبنان گروه‌های مخالف سنی را مسئول دانست.

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای «شبه نظامیان سنی» را مسئول کشته شدن مصطفی بدرالدین، فرمانده ارشد شاخه نظامی این گروه دانست.

عکس از آرشیو - مصطفی بدرالدین، فرمانده ارشد حزب الله لبنان در جریان خمپاره‌اندازی‌های «شبه نظامیان سنی» به فرودگاه دمشق کشته شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، حزب الله لبنان شنبه ۱۴ مه/ ۲۵ اردیبهشت خبر داد که مصطفی بدرالدین، فرمانده ارشد شاخه نظامی حزب الله در جریان خمپاره‌اندازی‌های «شبه نظامیان سنی» به فرودگاه دمشق کشته شد.

شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب الله لبنان، جمعه ۱۳ مه/ ۲۴ اردیبهشت اعلام کرده بود که مصطفی بدرالدین کشته شده است اما درباره جزئیات این حادثه اظهار نطری نکرده بود.

شبکه المیادین لبنان اعلام کرد که بدرالدین در یک حمله هوایی توسط اسرائیل کشته شد و نوشت محل اقامت او در نزدیکی فرودگاه نظامی پایتخت سوریه مورد هدف قرار گرفته است.

منطقه‌ای که بدرالدین در آن کشته شد نزدیک به مکانی است که در تصرف گروه‌های اسلام‌گرای تندرو و چندین گروه شبه‌نظامی از جمله القاعده قرار دارد. این منطقه از چهارشنبه ۱۱ مه زیر رگبار خمپاره این گروه‌های مخالف اسد قرار داشت.

رامی عبدالرحمن، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا گفت که فعالان این گروه که در محل حاضر هستند این خمپاره‌اندازی‌هایی را تکذیب می‌کنند.

حزب الله لبنان در این بیانیه‌ کشته شدن بدرالدین را «تنها موجب افزایش تمایل و اراده» این گروه برای ادامه «نبرد علیه گروه‌های جنایتکار تا شکست کامل آن‌ها» دانست.

بدرالدین ۵۵ ساله، از سال ۲۰۱۲ به عنوان فرمانده عملیاتی شاخه نظامی حزب‌الله لبنان برای کمک به نیروهای نظامی دولت بشار اسد در سوریه به سر می‌برد.  او جزو کسانی بود که در دهه ۸۰ میلادی به اتهام توطئه برای منفجر کردن سفارت آمریکا در کویت به زندان افتاد و پس از اشغال این کشور توسط عراق آزاد شد و به حزب الله لبنان پیوست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    به احتمال زیاد به خاطر اختلافات داخلی و زاویه پیدا کردن با سیاستهای جنایتکارانه حکام تهران ، با نیروهای سپاه قدس و رژیم سوریه و حتی شاید با خود ( حسنک نصر ) دست نشانده گروهک تروریستی حزب الله ، در گیر شده و خودشان سر این مزدور جنایتکار جیره خوار نظام پوسیده اسلامی را زیر آب کردند و الان تقصیر را به گردن دیگران می اندازند . منطقه ای که او در آن به درک واصل شد ، جزو مناطق بسیار امن دمشق می باشد که در اختیار ارتش سوریه است و جای تعجب بسیار دارد که سایر گروه های شبه نظامی توانسته باشند به این منطقه نفوذ کرده و عملیات غافلگیرانه ، آن هم با پرتاب خمپاره ، انجام داده باشند . به هر حال به هلاکت رسیدن این مزدور قاتل جنایتکار ، خبری مسرت بخش برای اکثریت ملت ایران بود و امید است سایر جیره خواران نظام پوسیده اسلامی به خصوص ولی وقیه نیز به همین سرنوشت محکوم شوند .

  • شاوردی از کرج

    با سلام پدر یکی از دوستان من دندانپزشک است. او می گفت برای تمامی ارواره و دندانهای سفید و آریه ی مصطفی بدرالدین، فرمانده ارشد حزب الله لبنان مبلغصد و سیزده هزار یورو دریافت کرده بوده. این پول از طریق بانک ملی به حساب این پزشک در خارج از کشور ریخته شده است. مسئله دیگر این است که قتل این فرمانده توسط گروه مرگ سپاه از بیت رهبری بوده. ایشون با حسن ناظری فرنده تکاوران در خلیج فارس در ارتباط بوده و قتل این دو به صورت تنگاتنگ به هم پیوند داشته. هر دو نفر با خامنه ای زاویه داشتند چرا که آنها مخالف جنگ با سوریه بودند.

  • شلم شوربا از تهران

    بالاخره باید کسی مسئول بشود. اگر اسراییل باشد چه بهتر اگر نشد و نگرفت سنی ها! چرا که آن موقع کشتار وحشیانه سنی ها بدست برادران شیعه پاسدار و بسیجی و لبنانی توجیه می شود. دست کم برای چند نفر.