ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش ترکیه: ۹۸ موضع پ‌ک‌ک در ترکیه و عراق منهدم شد

ارتش ترکیه از این حملات به عنوان بزرگترین عملیات هوایی سال‌های اخیر این کشور نام برده است که در آن ۹۸ موضع پ ک ک در شمال عراق و جنوب شرق ترکیه به طور کامل منهدم شد.

ارتش ترکیه شنبه ۱۴ مه /۲۵ اردیبهشت اعلام کرد جنگنده‌های این کشور ۹ حمله‌ هوایی سنگین علیه مواضع پیکارجویان حزب کارگران کردستان در جنوب شرق ترکیه و شمال عراق انجام داداند.

اغلب این حملات در شمال کشور عراق و با بمب افکن‌های اف ۱۶و اف ۴ صورت گرفته است

به گزارش خبرگزاری دولتی ترکیه (آناتولی)، در این حملات هوایی که ارتش ترکیه از آن به عنوان بزرگترین عملیات هوایی سال‌های اخیر این کشور نام برده است ۹۸ موضع حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در شمال عراق و جنوب شرق ترکیه به طور کلی منهدم شده است.

اغلب این حملات در شمال کشور عراق و با بمب افکن‌های اف ۱۶و اف ۴ صورت گرفته است. ترکیه بارها در چند ماه گذشته با نقض حریم هوایی عراق، شمال آن کشور را بمباران کرده که این امر با اعتراض‌‌‌های بغداد رو به رو شده است.

هنوز شمار کشته‌شدگان اعلام نشده است. با این حال گمان می‌رود این حملات تلفات زیادی برجای گذاشته باشد.

روز گذشته نیز در درگیری‌های شهر مرزی «حکاری» در جنوب شرق ترکیه  شش تن از نیروهای نظامی ترکیه و شش تن از نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) کشته شدند.

حمله به شمال سوریه

از سوی دیگر منابع نظامی ترکیه اعلام کردند که بمباران جنگنده‌های این کشور در شمال شهر حلب سوریه به کشته‌شدن دست‌کم ۴۵ عضو گروه دولت اسلامی (داعش) انجامید.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز این حملات در قالب حملات نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا صورت گرفته است. این تهاجم به منظور بازپس‌گیری جاده کیلیس-حلب انجام شده است.

نیروهای داعش چندی پیش جاده استراتژیک شهر مرزی کیلیس ترکیه به حلب را تصرف کردند. داعش از این تصرف به‌عنوان یکی از بزرگترین غنایم جنگی خود یاد می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.