ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعترافات یک مدل خطرناک

فیلمی از یک جلسه بازپرسی در رسانه‌های داخل ایران منتشر شده است. عباس جعفری دولت‌آبادی از یک زن بازپرسی می‌کند. آن زن الهام عرب، یک «مدل» است.

فیلمی از یک جلسه بازپرسی در رسانه‌های داخل ایران منتشر شده است. عباس جعفری دولت‌آبادی از یک زن بازپرسی می‌کند. آن زن یک «مدل» است.

الهام عرب، زن مدلی که سال گذشته در برنامه ماه عسل تلویزیون ایران به عنوان مهمان حضور داشت و همان زمان هم حضورش در برنامه جنجالی شده بود، متهم این جلسه بازپرسی است. او در جریان دستگیری ده‌ها آتلیه و آرایشگاه و مزون در ایران، دستگیر شده و فیلم اعترافاتش منتشر شده است.

فعالیت در عرصه مدلینگ در رسانه‌های داخلی ایران به عنوان فعالیت در یک «شبکه مافیایی» معرفی شده است. عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، یک شنبه ۲۶ اردیبهشت گفته که دادسراهای ایران آمادگی دارند که در مبارزه با آنچه «ابتذال در فضای مجازی» خوانده می‌شود، «حمایت‌های قضایی جدی را به عمل آورند.»

دادستان تهران گفت که سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای در دو سال گذشته برای «آرایشگاه‌ها و مزون‌های مرتبط با مدلینگ» دو پرونده با نام‌های «عنکبوت یک و دو» باز کرده و حدود ۵۰ آرایشگاه، ۵۰ مزون و ۵۰ آتلیه عکاسی زیر شاخه اطلاعاتی و قضایی درآمده است.

او اضافه کرده که در این رابطه دستگیری‌های انجام شده و صفحه‌هایی در فیس بوک و تلگرام بسته شده‌اند.

دولت آبادی گفته: «می‌توانیم ادعا کنیم که حداقل با ضرباتی که صفحات مختلف خورده‌اند آنها به همین راحتی نمی توانند فعالیت کنند چرا که اشراف نظارت در صفحات اینستاگرام و فیسبوک وجود دارد.»

اعترافات یک عضو مافیا!

الهام عرب، در فیلم اعترافاتش می‌گوید که به خواست خود در این جلسه بازپرسی حاضر شده است: «من به خاطر عشق به خانواده ایرانی و وطنم دوست داشتم اینجا صحبت کنم تا شاید حرف‌هایم برای دخترانی که علاقه به این کارها دارند مفید واقع شود.»

او می‌گوید: «تمام انسان ها به طور ذاتی عاشق زیبایی و دیده شدن هستند، اما مهم این است که قیمت این دیده شدن چقدر است و آیا ارزشش را دارد یا خیر؟ خیلی از بازیگران ما دیده می شوند اما ارزش هایشان حفظ می‌شود ولی یک مدل حجابش را از دست می‌دهد و در میان خانواده ایرانی جایگاهی نخواهد داشت.»

مدلینگ اسلامی

اما این فعالیت‌های مافیایی که زمینه‌ساز گشوده شدن دو پرونده در دادسرای جرایم رایانه‌ای ایران شده چه بوده؟

الهام عرب در اعترافاتش توضیح می‌دهد: «ورود به این شبکه ممکن است با اراده شخص باشد اما خروج از آن، در دست خود فرد نیست. علت اصلی ورود، دیده شدن و درآمد مالی است. درآمدها متفاوت است و بطور میانگین ماهی ده میلیون تومان درآمد داشتم.»

الهام گفته که «اولین بار به وسیله خانمی آرایشگري وارد این کار شده و بعد با آرایشگران و عکاسان دیگر این کار را تکرار کرده: «حالا هزاران عکس از من به عنوان مدل در فضای مجازی وجود دارد در حالی که از انتشار آنها پشیمانم و راهی برای بازگرداندن آنها وجود ندارد.»

او در اعترافاش می‌گوید که برای کار مدلینگ به خارج هم سفر کرده و با اینکه این سفرها برايش درآمد زیادی نداشته اما به شهرتش کمک کرده است.

او تصویری از یک قربانی سودجویی به نمایش می‌گذارد: «عکاس‌ها و آرایشگرها برای تبلیغات، از مدل استفاده می‌کنند و تصویر آن را روی صفحات خود می‌گذارند، یک مدل ۵۰۰ هزار تومان برای یک عکس از آرایشگر می‌گیرد، آن آرایشگر یا عکاس صدها میلیون تومان درآمد از طریق آن عکس کسب می‌کند، هرچه این عکس‌ها در اینستاگرام بیشتر لایک بخورد، ارزش مادی آن و شخص مدل هم بیشتر می شود.»

«يافتن خطوط اصلي هدايتگر اجراي پروژه اغواگرانه شهروندان ايراني»، مرحله دوم پروژه عمليات «عنكبوت٢» بوده كه بنا بر اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز جرایم سازمان یافته «با اقدامات پيچيده كارشناسان مركزی منجر به شناسايی «اعضاي اصلي اتاق فكر هوشمند تغيير سبک زندگي و پوشش ايرانيان» شده است؛ آن هم در حالی که به گفته الهام عرب، «اغلب عکاس‌های مدلینگ، آتلیه یا دفتر ندارند و فقط از طریق شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام تبلیغات و فعالیت می‌کنند و مشتری و مدل جذب می‌کنند.»

١٧٠ نفر از مديران و اداره‌كنندگان صفحات اینترنتی، شامل ٥٨ مدل، ٥١ مدير مزون و طراح لباس، ٥٩ عكاس و آرايشگر و دو موسسه فعال در عرصه مد شناسايی شده‌اند و از اين تعداد برای ٢٩ تن از مديران اصلي و مرتبطان آنها پرونده قضايي تشكيل شده كه منجر به بازداشت هشت نفر، احضار بقيه افراد و اماكن مرتبط با جرايم ايشان نيز با حكم قضايي پلمپ شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رحمان

    احسان عليخاني جند زير ميزي بابت نشون دادن خانم مدل كرفته الله اعلم

  • وحید

    دوستان لطفا" این را مطالعه کنید شاید در تحلیل این جور اعترافات مفید افتد: http://ahad-ghorbani.com/my_writings/Writings_in_Persian/Brainwashing/Brainwashing_2009_08_19.htm

  • علیرضا

    من فکر میکنم همیه این بازجویی برنامه از قبل تنظیم شدست این خانم قبلا هم در تلوزیون شرکت کرد این خانم آدم خود اینهاست که هرموقع لازمش دارن وارد میدون میشه و نمایشی رو که لازم دارن اجرا میکنه

  • nmd

    همچنان مهم ترین زنان در این جهانِ فالوسی همین زن هایی هستند که با بدنشون شهرت پیدا می کنند .بعد که سن این زن ها از سی گذشت و به چهل رسید بی اهمیت میشن ! قدرت زن هنوز در بدنشه .و عجیبه که فمینیستها هم از این رویه دفاع می کنند ! وگرنه مردان که مشکلی با این وضعیت ندارند! پر بازدیدترین خبر امروز پیوند آلت به پیرمرد 60 ساله بود !

  • بهنام

    به نظر بنده این مدل به اصطلاح ( نادم ) قبلآ ذستگیر شده و چون به او گفته اند در صورت همکاری کاری به او ندارند ، مجبور شده در این شوی نمایشی شرکت کرده و در مقابل دوربین بازجویی شود . در واقع از این طعمه شاخص به نفع خودشان سوء استفاده کرده اند و سعی نموده اند او را نادم و پشیمان نشان دهند و بگویند که او کار بدی می کرده است .

  • حقیقتگو

    معتثدان بعضی از ادیان معتقد هستند که موچوداتی که می میرند روحشان در نطفه موجوذات دیگری حولول میکند و دوباره با کالبد بدنی جدیدی در کره زمین ظاهر میشوند فلسفه این ادیان در ایران به حقیقت پیوسته است و روح حیوانات و جانوران وحشی در کلبد انسان نماوارانه در آخوندها و آخوندسانان ظاهر شده است!!اینکه از زیبایی و جشن و هنر و آواز انسان ها در وحشت هراسند کاملا مربوط است به شکل و شمایل و ماهیت زشت و خونخوارشان در زندگی و حیات ماقبل از تولدشان!! در کشور که متاسفانه اطراق گاه ارواح های میلیونی که موجودیت فیزیکی ندارند شده است و کم و یا بیش روح آخوندها با روحشان در هم آمیخته است چرا نباید زیبایی و زیبا بودن خدادادی را نحکوم کنند؟!