ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهدید بینایی و سلامت خلبان سابق ارتش ایران در زندان اوین

یعقوب ملکی از زندانیان امنیتی محبوس در بند هفت زندان اوین که سابقه حضور طولانی در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق به عنوان خلبان را دارد، به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در زندان و بیماری در شرف نابینایی کامل قرار گرفته است.

یعقوب ملکی از زندانیان امنیتی محبوس در بند هفت زندان اوین که سابقه حضور طولانی در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق به عنوان خلبان را دارد، به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در زندان و بیماری در شرف نابینایی کامل قرار گرفته است.


به گزارش خبرگزاری هرانا، یعقوب ملکی از زندانیان سیاسی - امنیتی سالن ۱۲ بند هفت اوین که در دوران جنگ مجروح شده، به علت شکنجه‌های دوران بازجویی در بازداشتگاه‌های وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، شرایط نامساعد زندان و عدم رسیدگی پزشکی در شرف نابینایی قرار گرفته است. او همچنین در زندان به بیماری‌های عفونی، کمردرد و آرتروز مفاصل مبتلا شده است.

یعقوب ملکی از اعضای ستاد انتخاباتی ارومیه میرحسین موسوی در انتخابات سال ٨٨، استاد خلبان هواپیماهای جنگی سری اف و سوخو و دانش‌آموخته خلبانی از مراکز دانشگاهی آمریکا است.  او با شروع جنگ عراق و ایران به کشور بازگشت و در تمامی هشت سال جنگ در نیروی هوایی ارتش مشغول خدمت بود.

در آذرماه ۱۳۹۰ قاضی پیرعباسی رییس شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «همکاری با یک کشور متخاصم» برای یعقوب ملکی حکم ١٠سال حبس تعزیری صادر کرد.

او پس از اتمام دوران خدمتش در ارتش یک مؤسسه آموزش زبان‌های خارجی در شهرستان ارومیه تأسیس کرد و به همراه فرزندانش به تدریس در آن مشغول بود.

یعقوب ملکی اکنون بیش از هفت سال از محکومیت ۱۰ ساله خود را پشت سر گذاشته است. تاکنون درخواست‌های او برای اعزام به مراکز درمانی تخصصی خارج از زندان بی نتیجه بوده است.

یعقوب ملکی که در زندان اوین به «کاپیتان» شهرت دارد در جریان بازجویی‌هایش بارها با کابل شکنجه شده و بر اثر ضربات متعدد سیلی قدرت شنوایی یکی از گوش‌هایش را از دست داده است. از دلایل عمده مشکل بینایی او نیز آویزان بودن از سقف به مدت طولانی عنوان شده است.

افزون بر یعقوب ملکی، زندانیان دیگری از جمله مرتضی رحیم طائفه، جعفر شاکری، بهزاد میرزایی، مصطفی رحیم بصیری، امید شاهمرادی، علی اعلایی، کمال فروغی، غلامرضا حسینی، علی گلی‌پور به‌صورت بیمار و محروم از رسیدگی پزشکی در شرایط نامساعد سالن ۱۲ بند هفت در زیر زمین و با هواخوری بسیار محدود و بدون آفتاب نگهداری می‌شوند.

آلودگی آب، هواخوری محدود و کثیف تنها برخی از مشکلات پیش روی زندانیان سیاسی و امنیتی بند هفت زندان اوین است. هزینه بیشتر خدمات پزشکی و دارویی در زندان اوین نیز باید توسط خود زندانیان پرداخت شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهرام

    اگر امثال این اقای خلبان نبودند صدام ملعون به فلان جای اخوند شاخ میزد البته نمک نشناسی اخوند را در رفتاری که خمینی با حسن پاکروان کرد میشه فهمید حسن پاکروان به عنوان رئیس ساواک مانع اعدام خمینی در سال 42 شد و در زمان انقلاب به خیال اینکه خمینی هوای او را خواهد داشت به ایران بازگشت ولی در مقابل خمینی در فروردین 1358 او را اعدام کرد

  • افرا

    بسیار متاسفم، از آخوند شپشو همه چیز بر می آید.