ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون اول قوه قضائیه: با فائزه هاشمی برخورد می‌شود

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال‌آبادی، یکی از رهبران جامعه بهایی ایران را «زشت و قبیح» خواند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال‌آبادی، یکی از رهبران جامعه بهایی ایران را «زشت و قبیح» خواند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای: دستگاه قضایی هر جرمی را که اتفاق بیفتد به طور مقتضی دنبال می‌کند و بر اساس قانون با او رفتار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسنی اژه‌ای چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت در این باره گفت: «کار فائزه هاشمی زشت و قبیح بود و با آن طبق قانون برخورد می‌شود.»

معاون اول قوه قضائیه گفت بسیاری از علمای دینی و مسئولان حکومتی این اقدام فائزه هاشمی را محکوم کردند و حتی اکبر هاشمی رفسنجانی، پدر فائزه هاشمی در این‌باره «سفارش» کرد اما «او عذرخواهی نکرد».

فریبا کمال‌آبادی به‌تازگی برای مرخصی از زندان خارج شده است و فائزه هاشمی که زمانی با او در زندان بود، برای دیدارش به نزد او و خانواده‌اش رفت.

این دیدار بازتاب گسترده‌ای داشت و بسیاری از مسئولان جمهوری اسلامی به‌ویژه اصولگرایان و تندروها با حملات شدید به بهاییان اقدام فائزه هاشمی را بر خلاف دستورات اسلام دانستند. در پی این حملات فائزه هاشمی از اقدام خود دفاع کرد و آن را در چارچوب دفاع از حقوق بشر عنوان کرد.

روح‌الله طائفی، همسر فریبا کمال‌آبادی نیز گفته است این دیدار جنبه انسانی و اخلاقی داشته است.

محسنی اژه‌ای در این‌باره افزود: «دستگاه قضایی هر جرمی را که اتفاق بیفتد به طور مقتضی دنبال می‌کند و بر اساس قانون با او رفتار می‌شود.»

گفته می‌شود به دلیل بازتاب این دیدار، دادستانی تهران اعلام کرده است که مرخصی فریبا کمال‌آبادی تمدید نخواهد شد.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.