ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش آموزش و پرورش استان خراسان رضوی به خبر خودکشی دختر ۱۲ ساله:

«بچه ششم ابتدایی چه می‌داند خودکشی چیست؟»

رییس روابط عمومی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در واکنش به خبر خودکشی یک دانش‌آموز دختر در مشهد، اخراج شدن یک هفته‌ای او از مدرسه را دروغ محض خوانده است.

محمد‌رضا فرهادی‌نیا، رییس روابط عمومی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در واکنش به خبر خودکشی یک دانش‌آموز دختر در مشهد، اخراج شدن یک هفته‌ای او از مدرسه را دروغ محض خوانده و گفته که چنین چیزی صحت ندارد.

عکس تزیینی‌ست

پدر این دانش‌آموز گفته بود که دخترش وسیله‌ای را به مدرسه برده که نباید می‌برده و مسئولان مدرسه با اطلاع از این موضوع با او تماس گرفته‌اند و دخترش را از مدرسه اخراج کرده‌اند.

مشخص نشده است که این دانش‌آموز چه وسیله‌ای را با خود به مدرسه برده که باعث شده یک هفته اخراج شود.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، فرهادی‌نیا با اظهار تاسف از وقوع این حادثه گفته که این دانش‌آموز یک بی‌انضباطی در مدرسه انجام داده و به اولیای دانش‌آموز گفته شده که این مشکل وجود دارد و به نظر می‌آید اولیا درباره این موضوع با این دختر خوب برخورد نکرده‌‌اند. او اما در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید:‌ «زمانی که این اتفاق برای دانش‌آموز افتاده، والدین او در مدرسه با مشاور در حال صحبت کردن در زمینه بی‌انضباطی دانش‌آموز بودند.»

این مقام مسئول هم مشخص نکرده که بی‌انضباطی انجام شده چه بوده است.

فرهادی‌نیا اما در بخش دیگری از صحبت‌هایش پرسیده است که «آخر بچه ششم ابتدایی چه می‌داند خودکشی چیست؟ ما از بازپرس پرونده درخواست کردیم که ابعاد مختلف این حادثه را در اختیار ما بگذارد.»

این ادعا که دانش‌آموز ششم ابتدایی درباره خودکشی چیزی نمی‌داند در حالی مطرح می‌شود که بر اساس آمار موجود، در طول سال ۹۴، ۱۳ دانش‌آموز در ایران خودکشی کرده‌اند.

حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش هم با تایید این آمار به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته بود: «در جامعه ۱۳ میلیونی دانش‌آموزی در یک سال ۱۳ مورد خودکشی رخ داده اما وضعیت قرمز و در حد بحران نیست.»

همزمان با انتشار خبر خودکشی این دختر دانش‌آموز مشهدی، هشتگ اعتراضی  برای طرح درخواست استعفای وزیر آموزش و پرورش (علی‌اصغر فانی) در توییتر فعال شد.

برخی کاربران هم همراه توییت‌های خود جدولی از خودکشی‌های دانش‌آموزان در طول ماه‌های گذشته منتشر کردند.

در این واکنش‌ها، آمار غیر‌رسمی ۷۲۰ خودکشی ناموفق دانش‌آموزان هم به میان آمده است.

رییس روابط عمومی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اما گفته است: «این‌که این حادثه خودکشی بوده یا نه باید محاکم قضایی آن را تایید یا رد کنند، در ضمن این حادثه در جغرافیای مدرسه نبوده و در خانه اتفاق افتاده است.»

با وجود این واکنش آموزش و پرورش، حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت ایران، دو هفته پیش و به دنبال انتشار خبر خودکشی سه مرد میان‌سال و سه دختر جوان و نوجوان، از گسترش آسیب‌های اجتماعی و افزایش افسردگی خبر داده بود و گفته بود که رسانه‌ها باید کمک کنند تا اپیدمی خودکشی از طریق خودکشی تقلیدی روی ندهد.

اپیدمی خودکشی گرچه در میان دانش‌آموزان خبرساز‌تر است، اما فقر و مشکلات اقتصادی، بیکاری، گسست هویتی، آنومی یا کمبود «حیات اجتماعی»، از دلایل اصلی افسردگی و اقدام به خودکشی در گروه‌های مختلف سنی به شمار می‌روند: چهار هزار و ۶۹  ایرانی در سال خودکشی می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.