ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیوان عالی ونزوئلا با وضعیت اضطراری موافقت کرد

اپوزیسیون ونزوئلا در جنگ قدرت با نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور چپ‌گرای این کشور یک شکست حقوقی خورد. دیوان عالی این کشور قانون وضعیت اضطراری مورد نظر مادورو را تصویب کرد.

اپوزیسیون ونزوئلا در جنگ قدرت با نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور چپ‌گرای این کشور یک شکست حقوقی خورد. دیوان عالی این کشور قانون وضعیت اضطراری مورد نظر مادورو را تصویب کرد.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور چپ‌گرای ونزوئلا

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دیوان عالی ونزوئلا پنج‌شنبه ۱۹ مه / ۳۰ اردیبهشت (به‌وقت محلی) با وضعیت اضطراری در این کشور که از سوی مادورو درخواست شده بود موافقت کرد و آن را مطابق با قانون اساسی دانست.

ونزوئلا در بحران شدید اقتصادی به‌سر می‌برد. این کشور با کمبود کالا، قطع آب و برق، تنش‌ها و ناآرامی‌های اجتماعی و سیاسی روبه‌روست.

قانون وضعیت اضطراری به ارتش این قدرت را می‌دهد که برای ایجاد نظم عمومی در بحران کنونی به توزیع مواد غذایی و یا فروش آن بپردازد.

پارلمان ونزوئلا که اکثریت آن در دست محافظه‌کاران است وضعیت اضطراری مورد نظر رئیس جمهوری را برخلاف قانون اساسی دانسته بود. اپوزیسیون محافظه‌کار همواره دیوان عالی کشور را متهم کرده است که در جهت خواسته‌های مادورو عمل می‌کند.

مادورو اوضاع کنونی را در تئوری توطئه صورت‌بندی می‌کند و ناآرامی‌ها، تجمعات اپوزیسیون و شرایط اقتصادی کنونی را به دشمنان نسبت می‌دهد. او سقوط بهای نفت را دلیل بحران می‌داند و می‌گوید هیچ کشور دیگری مثل ونزوئلا با نفت زندگی نمی‌کند.

۷۰درصد درآمد ونزوئلا به صادرات نفت اتکا دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.