ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض نمایندگان مجلس به «دورهمی» مهران مدیری

نمایندگان می‌گویند مدیری به اهل سنت توهین کرده است. مدیری در قسمت جدید این سریال داستان فردی ریاکار را روایت کرد که برای استخدام به دو چهره اهل سنت یعنی طلحه و زبیر لعنت می‌فرستد.

۲۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران با امضای تذکرنامه‌ای کتبی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستند که با عوامل تولید برنامه دورهمی «برخورد جدی» کند. آن‌ها می‌گویند که این برنامه به دو چهره شاخص اهل سنت اهانت کرده است.

نمایندگان اهل سنت مجلس به صحبت مهران مدیری درباره طلحه و زبیر در برنامه دورهمی اعتراض دارند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، این نمایندگان که عضو فراکسیون اهل سنت مجلس هستند یکشنبه ۲۴ مرداد در تذکری کتبی از علی جنتی خواستند که با عوامل تولید برنامه دورهمی و مهران مدیری، مجری این برنامه برخورد کند.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس نیز در جلسه علنی یکشنبه اعتراض این نمایندگان را «وارد» دانست و گفت: «توهین به افراد اهل سنت کار زشتی است و صدا و سیما به خاطر این رفتار باید عذرخواهی کند».

برنامه دورهمی به تهیه کنندگی هاشم رضایت و حمید رحیمی نادی و کارگردانی مهراب قاسم‌خانی از ۲۷ اسفند از شبکه نسیم پخش می‌شود. مهران مدیری، مجری این برنامه از قسمت سیزدهم کارگردانی آن را نیز بر عهده گرفته است.

در تازه‌ترین قسمت این برنامه که جمعه ۲۲ مرداد با موضوع «تظاهر و ریا» پخش شد، مدیری داستان فردی ریاکار را روایت کرد که برای استخدام از روی ریاکاری بدون هیچ ارتباطی با موضوع استخدام به دو تن از بزرگان اهل سنت یعنی طلحه و زبیر لعنت می‌فرستد.

بخشی از این برنامه را در لینک زیر ببینید:

تاکنون هیچ یک از عوامل تهیه کننده این برنامه به اعتراض نمایندگان سنی مذهب مجلس شورای اسلامی  واکنشی نشان نداده‌اند.

پیش از این نیز نمایندگان مجلس به دو برنامه که از صدا و سیمای ایران پخش می‌شد به دلیل «اهانت به اقوام» اعتراض کرده بودند. اعتراض‌ها به سریال سرزمین کهن به دلیل اهانت به بختیاری‌ها و نیز اعتراض به برنامه فتیله به دلیل اهانت به آذری‌ها به تعطیلی این برنامه‌ها انجامید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهمن موحدی (بامدادان)

    درود بر نمایندگان مجلس

  • n

    الان مشکلات مردم ما فقط تو همین توهینه نهفته است؟ برنامه تعطیل بشه همه چی حله؟؟؟؟ شرم بر ما با این انتخاباتی که میکنیم

  • محمد

    نه اقا زیاد سخت نگیرین ،مدیری منظور بد نداشته و لعنتی رو هم که فرستاده منظور طلحه و زبیر نبوده. از کاه کوه نسازین .. بیچاره مدیری تو این وضع عصوف بار اقتصادی ،کاره بدی میکنه دله مردم رو شاد نگه میداره ؟ یه راست بگین برنامشو تخته کنه بره دیگه ..

  • علیرضا

    مدیری فقط تصویر یک آدم مقدس نمای متعصب را ترسیم کرده و لعنت او به طلحه و زبیر را تایید نکرده

  • سپهر

    توهین چی کشک چی ، این مسلمونا چرا توهم دارن آخه ، برن جلو کتابا تاریخشونو بگیرن که تو مدارس تدریس میشه ( رسما طلحه و زبیر تو اون کتابا حرامزاده معرفی میشن)