ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فشار بر بازيكن فوتسال زنان به دلیل رعایت نکردن حجاب در خارج از كشور

شیوا امینی از ملی پوشان سابق فوتسال زنان ایران گفته که به دلیل بازی بدون حجاب در خارج کشور فشارهايى را متحمل شده است.

شیوا امینی یکی از ملی پوشان فوتسال زنان ایران گفته که به دلیل بازی بدون حجاب در خارج کشور فشارهايي را متحمل شده است. خود این بازیکن فوتسال، عکس و فیلمی را که باعث اين فشارها شده در اینستاگرامش منتشر کرده است.

شیوا امینی عضو سابق تیم ملی فوتسال و بازیکن لیگ‌های برتر ایران، در صفحه اینستاگرام خود نوشته است که مسوولان ورزشی او را به دلیل بازی دوستانه در خارج کشور که در آن بدون حجاب ظاهر شده بود، از حضور در عرصه ورزشي ايران محروم کرده‌اند.

واکنش مسوولان ورزشی ایران در این زمینه اين بوده كه شيوا امينى عضو تيم ملى نبوده و محروم نشده است.

اما اين  ورزشکار ایرانی که چهار سال ملی‌پوش بوده و تیمش در بازی‌های جهانی جزو چهار تیم برتر هم انتخاب شده نوشته است:‌ «هیچ وقت فكر نمی‌كردم كه به خاطرِ يه تكه پارچه كه سرم نبود يا پاهام پوشيده نبود آن هم درست در يك سفر شخصي و نه در زمان مسابقات رسمی، ديگر هيچ‌وقت نتوانم توی كشورم بازي كنم. متاسفم برای جامعه ورزشي كه حجاب از خودِ ورزش برایشان مهمتر است. با محروم كردن و حذف كردن كسانی مثل ما كه هميشه به سربلندی ايران فكر می‌كرديم چه را می‌خواهيد ثابت كنيد، مگر خارج كشور هم قانون حجاب اجباری است كه من بايد رعايت می‌كردم؟»

او همچنین، صفحه اينستاگرام خود را که محدود به دوستاش بود باز کرده و نوشته: «ببينند زندگی خيلي از ماها توی فضای مجازی همين است، ما اينجا خودمانيم بی‌سانسور.»

حساسیت به حجاب بازیکنان زن تیم‌های مختلف ورزشی تا آنجاست که رعایت نکردن آن می‌تواند به محرومیت ورزشکار از عضویت در تیم ملی منجر شود.

مدست قبل یکی از اعضای تیم ملی شطرنج زنان ایران به نام درسا درخشانی، به دلیل اینکه بی حجاب در یک مسابقه جهانی با هزینه شخصی خود حاضر شده بود، از حضور در تیم ملی محروم شد.

با توجه به محدودیت‌های موجود در پوشش، زنان ایرانی در برخی رشته‌های ورزشی از اساس امکان شرکت ندارند. در رشته‌های دیگر هم، زنان ایرانی موظف به استفاده از پوشش تعیین شده برای شرکت در مسابقات هستند و حتی با وجود این پوشش هم برخی از امامان جمعه و مراجع تقلید به حضور زنان در مجامع بین‌المللی اعتراض دارند.

لباس‌های طراحی شده برای زنان ایرانی در مسابقه‌های بین‌المللی، تاکنون در چند مورد دردسرساز شده است. تیم فوتبال زنان ایران، در بازی‌های مقدماتی المپیک لندن به دلیل عدم تطابق لباس با موازین بین‌المللی، از رقابت‌ها حذف شد که هرچند در نهایت، این پوشش مورد تائید قرار گرفت، اما زنان ایرانی دیگر شانسی برای حضور در رقابت‌ها نداشتند.

سال ۲۰۱۳ هم تیم کاتای ایران در آستانه کسب مدال طلا قرار داشت اما به دلیل تغییر لباس حذف شد

مسوولان ورزش ایران در گفته‌های خود بر اهمیت حضور زنان با پوشش اسلامی تاکید می‌کنند و از زنان ورزشکار نیز خواسته می‌شود در مصاحبه‌های خود بر این موضوع تاکید کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رویا

    این که یکنفر خارج از ایران در یک بازی خصوصی باید تابع قوانین تحمیلی در داخل ایران باشه، همین در دولتِ روحانی داره اتفاق می‌افته‌ ها! مسولان ورزشی از نهاد رهبری نیستند، جزئی از دولت روحانی‌اند!

  • محمدحسن نجفی

    دمت گرم شیوا امینی. ما شدیداً به شهامت احتیاج داریم. مرسی بابت یادآوری