ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد جنتی: همه‌پرسی استقلال کردستان خواست آمریکاست

احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان می‌گوید آمریکا قصد تجزیه کردستان و ایجاد یک اسرائیل دیگر در منطقه را دارد.

احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان می‌گوید آمریکا قصد تجزیه کردستان و ایجاد یک اسرائیل دیگر در منطقه را دارد.

احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان: کسانی که خرده عقلی داشته باشند، باید جلوی همه‌پرسی استقلال کردستان را بگیرند

احمد جنتی، روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور در سخنرانی افتتاحیه سومین اجلاس رسمی مجلس خبرگان (دوره پنجم) درباره همه‌پرسی استقلال کردستان در عراق گفت: «آمریکا می‌خواهد کردستان را تجزیه کنند و از دل آن یک اسرائیل دیگر به‌وجود آورد و ما باید مواظب باشیم که خواست آمریکا در این زمینه به جایی نرسد.»

همه‌پرسی استقلال کردستان قرار است دوشنبه ۲۵ سپتامبر جاری (۳ مهر) برگزار شود. پارلمان عراق، و دیوان عالی قانون اساسی عراق جدایی کردستان از این کشور را ممنوع اعلام کرده‌اند اما پارلمان کردستان عراق به برگزاری همه‌‌پرسی استقلال کردستان رأی داده است.

جنتی با تأکید بر این‌که «با تمام وجود» باید مقابل این همه‌پرسی ایستاد، افزود: «این جدایی خواسته اسرائیل و عربستان سعودی است و می‌خواهند مسلمین را تضعیف کنند.»

رئیس مجلس خبرگان ضمن بیان این‌که «این توطئه‌ها راه به‌جایی نمی‌برد» گفت: «کسانی که خرده عقلی داشته باشند، باید جلوی این اتفاق را بگیرند.»

پیش از این نیز مقامات ایرانی بارها مخالفت خود را با همه‌پرسی استقلال کردستان اعلام کرده‌اند. به‌جز ایران، ترکیه، برخی از کشورهای اروپایی و همچنین آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز با این همه‌پرسی مخالفت کرده‌اند.

آمریکا نیز در میان کشورهایی قرار دارد که همه‌پرسی استقلال کردستان در شرایط کنونی را به‌سود تحولات مثبت در منطقه ندانسته و با اعزام نمایندگان خود از رهبران اقلیم کردستان خواسته است که این همه‌پرسی را به تعویق اندازند.

اسرائیل تنها کشوری است که از این همه‌پرسی حمایت کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مانا

    ایشان بهتر است که در فکر گزینش افراد برای نمایندگی و ریاست جمهوری باشند. اعلام نظر ایشان در رابطه با استقلال کوردستان، از نگاه بین المللی ارزشی ندارد. عقلانیتِ ایرانی حُکم می کند که به جای اینهمه تهدید و ره به جایی نبردن، با یک سیاستِ دروست و زیرکانه موجبات دوستی و یکی شدن دولت کوردستان با ایران را فراهم آورند. چراکه در این میان کشورهای سعودی و حتی تورکیه به فکرِ کشاندن کوردستان به طرف خود هستند.

  • Biji

    به جنتی و هیچکس یا دولتی هیچ ارتباطی ندارد. ترس و سوزش دشمنان کرد قابل درک است. ایران هم تجزیه می شود.