ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه سرگشاده دانشجویان اصولگرا با خواست استعفای روحانی

دانشجویان اصولگرا لایحه بودجه را «آیین نامه اجرایی مالی اسقاط تدریجی حاکمیت» خوانده‌اند و نسبت به عواقب اجرای آن هشدار داده‌اند.

در تداوم اعتراضات و تظاهرات مردم در شهرهای مختلف ایران، جمعی از دانشجویان اصولگرای دانشگاه تهران در نامه‌ای به حسن روحانی نوشتند مشکلات اقتصادی کشور ناشی از سیاست‌های اقتصادی دولت و عدم تحقق وعده‌های مربوط به ایجاد اشتغال و کاهش شکاف طبقاتی است و لایحه بودجه سال ۹۷ این روند را تشدید خواهد کرد. نویسندگان نامه افزوده‌اند «تنها راه حل مشکلات معیشتی امروز تغییر سیاست‌های فعلی دولت و تغییر حکمرانان بی‌تدبیر» است. آن‌ها خواهان استعفای دولت دوازدهم و برگزاری انتخابات زودهنگام در چارچوب اصول قانون اساسی شده‌اند.

عکس از آرشیو - صحنه ای از تظاهرات سراسری در ایران

نامه دانشجویان اصولگرا که به مناسبت گذشت یکصد و پنجاه روز از آغاز کار دولت دوازدهم نوشته شده را وبسایت «خبرنامه صادق» منتشر کرده است. به نوشته دانشجویان، در این مدت نه تنها وعده‌های اقتصادی و معیشتی دولت روحانی متحقق نشده بلکه سیاست‌های دولت هرگونه امید به بهبود وضع کنونی کشور را از میان برده است.

دانشجویان وعده‌های حسن روحانی و دولت او در زمینه‌های مختلف از جمله جذب سرمایه خارجی، ایجاد اشتغال، کاهش شکاف طبقاتی و از میان برداشتن موانع تولید، را برشمرده و از جمله نوشته‌اند:

شما وعده دادید «چنان درآمد سرشاری نصیب مردم گردد که نیاز به یارانه نیز نداشته باشند»، وعده دادید که «سرمایه گذاری خارجی پروژه‌های عمرانی را در برگیرد»، وعده دادید «کسی سرگرسنه بر زمین نمی گذارد»، وعده دادید «جوان بیکاری نمی ماند که در مقابل خانواده و فرزندانش شرمنده باشند»، وعده دادید «فاصله طبقاتی کاهش می یابد»، وعده دادید «موانع از سر راه تولید برداشته می شود»، وعده دادید «بخش خصوصی تقویت می شود و هزینه‌های جاری دولت کاهش می یابد»، وعده دادید «نرخ ارز کاهش و ارزش پول ملی احیا می شود» و ده‌ها وعده دیگر…»

در ادامه نامه آمده که دولت طرح عملی مشخصی برای از میان بردن مشکلات اقتصاد کشور و معضل معیشت مردم ندارد و لایحه بودجه سال ۹۷ نیز نه تنها مشکلات اقتصادی کشور را کاهش نمی‌دهد بلکه موجب تشدید وخامت اوضاع خواهد شد. دانشجویان بعنوان نمونه‌های مشخص به حذف یارانه ۳۰ میلیون نفر، افزایش قیمت‌ها و بالارفتن مالیلت و عوارض اشاره کرده‌ و افزوده‌اند: «این لایحه در صورت تصویب نافرمانی مدنی و شورش اجتماعی بیشتری را موجب خواهد شد و مشکلات کشور و تحریم و فشارهای خارجی را افزایش خواهد داد.»

درپی آغاز تظاهرات و اعتراضات سراسری از روز ۸ آذر، دو جناح حکومت هر یک جناح دیگر را مسبب وضعیت فعلی کشور و اعتراضات قلمداد می‌کنند.

مقامات دولت روحانی در اولین روزهای تظاهرات در شهرهای مختلف جناح اصولگرا را مسبب راه‌اندازی آن معرفی کردند هر چند که با تداوم اعتراضات به وجود مشکلات منجر به نارضایتی مردم اذعان نمودند.

دانشجویان اصولگرا لایحه بودجه را «آیین نامه اجرایی مالی اسقاط تدریجی حاکمیت» خوانده‌اند و نسبت به عواقب اجرای آن هشدار داده‌اند.

به نوشته دانشجویان «چوب خط خطای دولتمردان» پر شده و  تنها راه استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام است.

در دومین روز از تظاهرات دانشجویان دانشگاه تهران در حمایت از اعتراضات سراسری، جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران نیز تظاهرات مجزایی در مخالفت با سیاست‌های اقتصادی دولت برگزار کرده و از حسن روحانی خواستند پاسخگو باشد.

دانشجویان اصولگرا که خواستار استعفای دولت هستند در عین صحه گذاشتن بر مشکلات معیشتی مردم مخالفت خود را با اعتراضات جاری اعلام کرده‌اند.

در نامه «اقدامات شنیع برخی افراد در روزهای اخیر» تظاهرکنندگان محکوم و با «هرگونه تجمع غیرقانونی، تخریب اموال عمومی و خصوصی، صدمه زدن به تمامیت جسمی و هتک حیثیت افراد و توهین و افترا به مسئولان» مخالفت شده است.

در لایحه بودجه سال ۹۷ که کلیت آن در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصویب شده است در عین حال که بودجه طرح‌های عمرانی کاهش یافته و گرانی برخی کالاها و خدمات دولتی را بدنبال خواهد داشت، بودجه نهادهای سیاسی و ایدیولوژیک مذهبی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه: مجموعه مطالب زمانه درباره برآمد جنبش اعتراضی (از دی‌ماه ۱۳۹۶)

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کم سوات

    من نه ماشین دارم که یارانه سوخت به دردم بخورد، نه کار دارم که بیمه تامین اجتماعی داشته باشم! نه وثیقه و ضامن دارم که وام بگریم. نه زن دارم که حق اولاد و عائله بگیرم. نه توان ازدواج دارم که وام ازدواج بگیرم. من هیچی نیستم. آیا هیچی ها هم در این کشور حقی دارند؟

  • کم سوات

    اما این دیگ برا یمن نمی جشود. همه اش چرند است. اخوند برود کی بیاد؟ بیفایده است. مشتی نزول خوار و بچه جفنگی و دختر خوشگله. مشتی بسیجی و رانتخورا، زامبی ها به جان هم افتادند. باری من فقیرو برای من بیکرا و برای من عمر گذشته دیگر فایده ندارد - متولد 1355- عمر من بسر رسید. گوه توی این کشور و ملت کذایی اش.

  • کم سوات

    من کم سواتتم، اما مگر میوشد امام زمان نباشد؟ اجمد جنتی خود شاهد زنده است، چه طور احمد جنی بتواند این قدر عمر کند و امامان توانند؟ به بنید امام خامنه ای چگونه سر حال و سر زنده است. کمر محکم است. این اخوندها با ان کمر محکم و حرامسرا و کلی بچه شاهد وجود نوح هستند. اینها از زمان داناسورها را یاد دارند. ایمان بیاورید امامان شیعه.

  • کبو

    اقای روحانی به جای اینکه به فکر مردم باشد دائم در خارج بو ند با وزرا سه سال است که ملت شهید پرور انقلاب سهام پدیده شاندیز را خریدند 130هزار نفر درگیر هستند یک بار به زبانشان همبستگی نکردند با ملت سهامدار حالا