ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشاورزان اصفهانی به دلیل بیکاری مهاجرت می‌کنند

ممنوعیت کشت، کشاورزان اصفهانی را بیکار کرده، آنها به ناچار از شهرهای مختلف به مرکز استان کوچ می‌کنند و یا برای دریافت حداقلی تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند.

قرار است شنبه ۱۲ آبان وزارت نیرو و دیگر دستگاه‌های حکومتی در باره تامین آب کشت نوبت پائیز کشاورزان اصفهانی تصمیم بگیرند. یک عضو شورای اسلامی شهر قهدریجان گفته که با قطع حق‌آبه کشاورزان این منطقه بیکار شدند و به ناچار تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند.

اعتراض کشاورزان اصفهان

تجمع کشاورزان استان اصفهان در شهرهای مختلف ادامه دارد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی، از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که وضعیت تامین آب برای کشت پاییزه کشاورزان در جلسه‌ای که شنبه ۱۲ آبان تشکیل می‌شود، مشخص خواهد شد.

آنها پنجشنبه ۱۰ آبان در قامت یک کاروان متشکل از ۱۵۰۰ خودرو و شمار زیادی پیاده به نشانه اعتراض به سمت زاینده‌رود حرکت کردند.

شماری از کشاورزان در شهرهای مختلف اصفهان نیز شامگاه چهارشنبه و پنجشنبه در یک اقدام جمعی در مساجد و مکان‌های برگزاری مراسم اربعین رفتند و شبانه در این مکان‌ها تحصن کردند.

کشاورزان اصفهانی از آغاز مهر سال جاری در اعتراض به عدم تخصیص آب برای کشت پاییزه در شهرهای مختلف این استان تجمع کردند. آنها گفته‌اند که ممنوعیت کشت و محقق نشدن وعده‌های دولت مبنی بر جبران خسارت‌های مالی ناشی از عدم کشت معیشت آنان و خانواده‌هایشان را با مشکل روبرو کرده است.

در پیوند با همین موضوع حسام نظری عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان اصفهان به خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، گفت که با ممنوعیت کشاورزی، بسیاری از ساکنان شهرستان قهدریجان بیکار شده و هیچ منبع درآمد دیگری ندارند.

به گفته او بسیاری از کشاورزان به دلیل اینکه هیچ منبع درآمد دیگری ندارند، «آن‌چنان دچار فقر و محرومیت شده‌اند که تحت پوشش نهادهای حمایت حداقلی‌ همچون کمیته امداد قرار گرفته‌اند».

نظری همچین گفت که کشاورزان قهدریجان و فلاورجان به دلیل ممنوعیت کشت و بیکاری به ناچار به مرکز استان مهاجرت می‌کنند.

آب کشاورزان به صنایع نظامی و فولادی فروخته شده است

استاندار اصفهان بهار سال جاری به کشاورزان قول داد که با اجرای طرح بازچرخانی آب زاینده‌رود مشکل کمبود آب کشاورزان را برطرف کند. معاون سیاسی و امنیتی او اما مهر امسال تامین حق‌آبه کشاورزان را به بارش کافی باران و افزایش سطح ذخیره آب مشروط کرد.

کشاورزان اصفهانی اما اظهارات مقام‌های دولتی را «دروغ» می‌خوانند و می‌گویند که دولت حق‌آبه کشاورزان را به بخش صنعت انتقال می‌دهد.

حسن کامران نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم وزارت نیرو را به فروش سهم آب کشاورزان به صنایع فولادی و نظامیان متهم کرده است.

رضا اردکانیان وزیر نیرو جمهوری اسلامی ۲۹ مهر امسال برای پاسخگویی به سوال نماینده اصفهان در باره «تارج حق‌آبه کشاورزان اصفهانی» در مجلس شورای اسلامی حاضر شد و کاهش بارش را علت کمبود آب دانست. نمایندگان مجلس شورای اسلامی اما پاسخ او را قانع کننده ندانستند.

نظری نیز در همین رابطه، اجرای عدالت در توزیع آب را خواسته اصلی کشاورزان اصفهانی عنوان کرد و گفت که وزارت نیرو مصوبات شورای عالی آب را رعایت نمی‌کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ضد اسلام از تهران

    باید بر احوال مردمی و ملتی و کشوری که فقط برای نان قیام میکند گریست. اسلام انسانها را اخته می کندو اخته شدن مردان و زنان کار اسلام ناب است. برای همین مردم ایران فر هنگ و تاریخ و تمدنشان را دادند به یغمای اسلام و برای فرهنگ و تاریخ و تمدن دم بر نمی آورند. شاید برای نان قیام کنند. پس زنده باد گرسنگی شاید که این مردم بجنبند و چندش کنند.