ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی معلمان شاغل و بازنشسته‌ در ۵ استان

آزادی معلمان زندانی، توقف تهدید، ارعاب و احضار غیرقانونی معلمان، لغو خصوصی‌سازی مدارس و لغو هرگونه بی‌عدالتی برای دانش‌آموزان از خواسته‌های معلمان معترض بود.

گروهی از معلمان شاغل و بازنشسته استان‌های اصفهان، البرز، اردبیل، کرمانشاه و لرستان امروز پنجشنبه ۴ بهمن ماه با فراخوان تشکل‌های صنفی خود مقابل ادارات کل آموزش و پرورش در مراکز استان‌ها تجمع کردند. تجمع‌کنندگان در کرمانشاه، اصفهان، اردبیل، کرج، و خرم‌آباد پلاکاردهایی حاوی مطالبات خود در دست داشتند و شعار سر می‌دادند.

تجمع معلمان البرز در کرج

بهبود وضعیت معیشتی، آموزش رایگان برای تمام کودکان و پایان دادن به کالایی سازی آموزش، آزادی بی‌قید و شرط معلمان بازداشتی و پایان دادن به پرونده‌سازی برای فعالان صنفی معلمان، بیمه تکمیلی کارآمد، و نظارت فرهنگیان بازنشسته بر صندوق‌های بازنشستگی محور خواست‌هایی هستند که ماه‌هاست معلمان شاغل و فرهنگیان بازنشسته را به تجمع و گردهمایی کشانده است. مطالبات پاسخی نگرفته‌اند و شماری از فعالان صنفی معلمان بازداشت شده‌اند. معلمان شاغل و بازنشسته پنج استان روز پنجشنبه ۴ بهمن ماه با خواست رسیدگی به همین مطالبات مجددا مقابل ادارات آموزش و پرورش استان خود تجمع کردند.

هم‌اکنون بخش قابل توجهی از معلمان زیر خط فقر زندگی می‌کنند. لایحه بودجه سال ۹۸ افزایش حقوق کارمندان دولت را ۲۰ درصد در نظر گرفته است. معلمان این میزان افزایش حقوق را کافی و پاسخگوی افزایش واقعی هزینه‌های زندگی نمی‌دانند.

معمان استان البرز امروز در کرج شعار می‌دادند: «تورم، گرانی، جواب بده روحانی»

اعتراضات معلمان به وضعیت آموزش و کشور و وضعیت معیشتی خود تعقیب و پیگرد فعالان صنفی معلمان و زندان را در پی داشته است. هم‌اکنون چند تن از فعالان صنفی معلمان از جمله محمد حبیبی، اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی به جرم فعالیت صنفی در زندان بسر می‌برند.

روز ششم دی در حالی‌که معلمان اصفهان در مقابل اداره آموزش و پرورش تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند، مأموران امنیتی و یگان‌های ضدشورش از نقاط مختلف شهر به محل اعزام شدند و سپس با شلیک گاز اشک‌آور به معلمان معترض یورش بردند.به این تجمع حمله کردند. ده‌ها معلم در این حمله بازداشت شدند.

دو روز قبل گروهی از معلمان بازنشسته همراه با گروهی از بازنشستگان کشوری در اعتراض به وضع معیشت روزانه و بیمه خود مقابل وزارت کار در تهران تجمع کرده بودند. معترضان با اشاره به مستند «طراحی سوخته» درباره کتمان شکنجه کارگر نیشکر هفت‌تپه شعار می‌دادند: «شکنجه، مستند دیگر اثر ندارد». این شعار در تجمع پنجشنبه ۴ بهمن معلمان شاغل و بازنشسته اصفهان تکرار شد.

معلمان امروز در تجمع اصفهان شعار می‌دادند: «معلم زندانی، کارگر زندانی، آزاد باید گردد»

معلمان معترض در اردبیل نیز با خواسته‌ها و شعارهای مشابه مقابل اداره آموزش و پرورش دست به تجمع اعتراضی زدند. آن‌ها هم پلاکاردهایی در دست گرفته بودند با مضامینی مانند:

معلم بیدار است

از تبعیض بیزار است

معلمان کرمانشاه شعار می‌دادند: معیشت منزلت حق مسلم ماست. و همچنین: «کارگر، معلم، دانشجو، اتحاد، اتحاد».

در قطعنامه‌ی پایانی معلمان کرمانشاه تاکید شده است برغم برگزاری تجمع وسیع معلمان این استان در ۲۰دی مسئولان به هیچیک از خواست‌های معلمان پاسخ نداده‌اند. و تجمع امروز به همراه چند استان دیگر تلاش دیگری است برای واداشتن مسئولان به مطالبات معلمان و تلاش در این زمینه ادامه خواهد یافت.

مطالبات طرح شده در این بیانیه عبارتند از:

آزادی بی قید و شرط تمامی معلمان زندانی و مختومه اعلام کردن همه پرونده های قضایی علیه معلمان. متوقف کردن هر گونه تهدید، ارعاب و احضار غیرقانونی فرهنگیان بدلیل فعالیت صنفی و حرفه‌ای/  احتساب استان کرمانشاه به عنوان منطقه جنگی و برخورداری معلمان و ساکنان ایتان از مزایای مربوطه/ لغو طرح بهره‌کشانه معلم تمام وقت/  تنظیم بودجه سال ۹۸ برای آموزش و پرورش  مطابق با نرخ تورم واقعی/ برابری پرداختی فرهنگیان با سایر کارکنان دولت/ لغو انواع بیمه‌های ناکارآمد و برقراری سیستم بیمه موثر برای شاغلین و بازنشستگان/ تامین سرانه لازم برای مدارس و ایجاد فضای آموزشی مناسب و تحصیل رایگان مطابق با اصل۳۰ قانون اساسی/  لغو خصوصی سازی مدارس با بسته‌های حمایتی/ برسمیت شناخته شدن تشکل‌های صنفی شاغلین و بازنشستگان و رفع هر گونه محدودیت و اعمال فشار/ لغو هر گونه بی‌عدالتی آموزشی برای همه دانش آموزان، رسیدگی به وضع مدارس نامطلوب روستایی/ اجرای رتبه بندی معلمان به طورکامل و جامع/ نظارت نماینده بازنشستگان بر صندوق های بازنشستگی فرهنگیان.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.