ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تذکر ۳۷ نماينده محلس ايران به احمدی‌نژاد درباره جنگل ابر

<p>۳۷ نماينده مجلس ايران در تذکری به محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهور خواهان حفظ حيات درختان جنگل ابر شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>جنگل ابر با ۳۵ هزار هکتار وسعت، ادامه جنگل&zwnj;های سرسبز شمال ايران است که در ۵۰ کيلومتری شمال شرق شهر شاهرود و در کنار روستای ابر در استان گلستان قرار دارد.</p> <p>سازمان محيط زيست ايران به تازگی با ساخت جاده&zwnj;ای با عرض پنج متر که از اين جنگل می&zwnj;گذرد، موافقت کرده است.</p> <p>محمدجواد محمدی&zwnj;زاده، رئيس سازمان محيط زيست ايران: در مسير احداث جاده، درختانی با قطر بالای ۱۵ سانتيمتر و دارای ارزش زيست محيطی، بسيار کم هستند و در واقع مسير جاده طوری انتخاب شده است که کمترين اثرات تخريبی را بر محيط زيست داشته باشد</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدجواد محمدی&zwnj;زاده، رئيس سازمان محيط زيست ايران گفت تاکنون ۳۲ درخت جنگل ابر قطع شده است. پيشتر گزارش شده بود هزاران درخت اين جنگل شبانه قطع شده است.</p> <p>به گفته وی &quot;برآوردهای سازمان جنگل&zwnj;ها، مراتع و آبخيزداری کشور در جنگل ابر نشان می&zwnj;دهد در مسير احداث جاده، درختانی با قطر بالای ۱۵ سانتيمتر و دارای ارزش زيست محيطی، بسيار کم هستند و در واقع مسير جاده طوری انتخاب شده است که کمترين اثرات تخريبی را بر محيط زيست داشته باشد.&quot;</p> <p>وی افزود: &quot;براساس توافقی که با مجری طرح انجام شده است آن&zwnj;ها بايد پنج برابر تعداد درختان قطع شده در جنگل ابر درخت بکارند و سازمان حفاظت محيط زيست به عنوان يک سازمان نظارتی بر تمام مراحل ساخت و احداث اين جاده نظارت خواهد داشت و در صورت مشاهده هر گونه تخلفی برخورد لازم صورت می&zwnj;گيرد.&quot;</p> <p>جاده جنگل ابر نام جاده&zwnj;ای است که عمليات ساخت آن در مسير بين شاهرود تا علی&zwnj;آباد استان گلستان آغاز شده است.</p> <p>مخالفان ساخت اين جاده می&zwnj;گويند، پنج جاده برای آمد و شد در مسير دو استان گلستان به سمنان وجود دارد که می&zwnj;توان يکی از آن&zwnj;ها را به&zwnj;سازی و از آن استفاده کرد.</p> <p>به گفته فعالان محيط زيست &quot;ساخت اين جاده باعث از بين رفتن دست&zwnj;کم ۵۰ هکتار از جنگل&zwnj;های و برهم خوردن تعادل اکولوژيک منطقه می&zwnj;شود.&quot;</p> <p>جنگل ابر قسمتی از قديمی&zwnj;&zwnj;ترين و زيباترين جنگل&zwnj;های هيرکانی با گونه&zwnj;های گياهی و جانوری نادر است.</p> <p>&nbsp;</p>

۳۷ نماينده مجلس ايران در تذکری به محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور خواهان حفظ حيات درختان جنگل ابر شدند.

جنگل ابر با ۳۵ هزار هکتار وسعت، ادامه جنگل‌های سرسبز شمال ايران است که در ۵۰ کيلومتری شمال شرق شهر شاهرود و در کنار روستای ابر در استان گلستان قرار دارد.

سازمان محيط زيست ايران به تازگی با ساخت جاده‌ای با عرض پنج متر که از اين جنگل می‌گذرد، موافقت کرده است.

محمدجواد محمدی‌زاده، رئيس سازمان محيط زيست ايران: در مسير احداث جاده، درختانی با قطر بالای ۱۵ سانتيمتر و دارای ارزش زيست محيطی، بسيار کم هستند و در واقع مسير جاده طوری انتخاب شده است که کمترين اثرات تخريبی را بر محيط زيست داشته باشد

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدجواد محمدی‌زاده، رئيس سازمان محيط زيست ايران گفت تاکنون ۳۲ درخت جنگل ابر قطع شده است. پيشتر گزارش شده بود هزاران درخت اين جنگل شبانه قطع شده است.

به گفته وی "برآوردهای سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداری کشور در جنگل ابر نشان می‌دهد در مسير احداث جاده، درختانی با قطر بالای ۱۵ سانتيمتر و دارای ارزش زيست محيطی، بسيار کم هستند و در واقع مسير جاده طوری انتخاب شده است که کمترين اثرات تخريبی را بر محيط زيست داشته باشد."

وی افزود: "براساس توافقی که با مجری طرح انجام شده است آن‌ها بايد پنج برابر تعداد درختان قطع شده در جنگل ابر درخت بکارند و سازمان حفاظت محيط زيست به عنوان يک سازمان نظارتی بر تمام مراحل ساخت و احداث اين جاده نظارت خواهد داشت و در صورت مشاهده هر گونه تخلفی برخورد لازم صورت می‌گيرد."

جاده جنگل ابر نام جاده‌ای است که عمليات ساخت آن در مسير بين شاهرود تا علی‌آباد استان گلستان آغاز شده است.

مخالفان ساخت اين جاده می‌گويند، پنج جاده برای آمد و شد در مسير دو استان گلستان به سمنان وجود دارد که می‌توان يکی از آن‌ها را به‌سازی و از آن استفاده کرد.

به گفته فعالان محيط زيست "ساخت اين جاده باعث از بين رفتن دست‌کم ۵۰ هکتار از جنگل‌های و برهم خوردن تعادل اکولوژيک منطقه می‌شود."

جنگل ابر قسمتی از قديمی‌‌ترين و زيباترين جنگل‌های هيرکانی با گونه‌های گياهی و جانوری نادر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمانiiraj aria

    با سلام نمیدونم موضوعی که می نویسم چقدر به برنامه های شما مربوط میشود. وقتی به قظع درخت در کوهای ابر برخوردم راغب شدم گوشه ای از مشاهدات خودم را که کاملا 100 در صد درست است بیان کنم.بعضی از افراد مثل ما تابستان ها که میشه میرند به مناطق ییلاقی .خونه ما درست مجاور جنگل است و ما برای رفتن به جنگل و چیدن تمشک از کوره راه ها به اصطلاح مال رو استفاده میکردیم .یکسال که رفتم منطقه مورد نظر مشاهده کردم از پشت خونه ما که معمولا پوشیده از درختان ولیک و کنس و تعدای درخت سوزنی برگ بود جادهای به عرض 10 متر و بطول 10 کیلومتر احداث کردند .داخل جنگل که شدم دیدم بطور تمام وقت 3 موتور ار ه ءیئ مشغول قطع درختان هستند و تمام جاده قسمت به قسمت پر از الوار .در حاشیه این جاده 10 کیلومتری در عمق جنگل جاده های متعددی مثل دالان خرگوش جهت حمل الوار احداث کردند.حالا شما 10 کیلومتر را به عرض 10 متر محاسبه کنید چقدر از درختان را که در حکم بانک گیاهی است از بین برده اند ؟ این یک رویه همیشگی است و هم اکنون که به این نقاط بروید خواهید دید که اره برقی ها مشغول احیا واصلاح جنگ هستد !!!!!!!!!راستی از پرسده اید پول این الوار ها به کجا میرود.اصلا مشکل تخریب جنگل کار بزه!! همین و تمام. البته این یک دیدگاه جدید نبود و فقط ذکز یک مصیبت در جنگل های ایران بود .لطفا اسم و ایمیل منو ذکر نکنید گرچه این ذکر یک مطلب ساده بود موفق باشید