ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض فعالان محيط زيست به ساخت جاده در جنگل ابر

<p>شماری از فعالان محيط زيست در ايران با برگزاری تجمع به ساخت جاده در جنگل ابر اعتراض کردند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين فعالان می&zwnj;گويند ساخت اين جاده &quot;&zwnj;هيچ&zwnj;گونه توجيه اقتصادی و اجتماعی ندارد و تنها بر اساس وعده&zwnj;های انتخاباتی کانديداهای مجلس و کسب منافع زمين&zwnj;خواران و مافيای چوب&quot; ساخته می&zwnj;شود.</p> <p>اين فعالان می&zwnj;گويند &quot;احداث اين جاده نه تنها خواست روستاييان منطقه نيست بلکه عده&zwnj;ای دلال ساختمان به دنبال اين هستند که با احداث جاده، ويلاها و ساختمان&zwnj;های ساخته شده در اين منطقه را با قيمتی چند برابر قيمت فعلی به فروش برسانند.&quot;</p> <blockquote> <p>فعالان محيط زيست: &zwnj;ساخت جاده در جنگل ابر، هيچ&zwnj;گونه توجيه اقتصادی و اجتماعی ندارد و تنها بر اساس وعده&zwnj;های انتخاباتی کانديداهای مجلس و کسب منافع زمين&zwnj;خواران و مافيای چوب ساخته می&zwnj;شود</p> </blockquote> <p>به گفته فعالان محيط زيست تاکنون هزاران درخت برای ساخت اين جاده قطع شده است. مقام&zwnj;های دولتی اما آمار متفاوتی اعلام کرده&zwnj;اند. محمدجواد محمدی&zwnj;زاده، رييس سازمان حفاظت محيط&zwnj; زيست گفته است تنها ۲۴ درخت قطع شده اما عليرضا اورنگی، رييس سازمان جنگل&zwnj;ها شمار درختان قطع شده را ۴۶۵ اصله درخت اعلام کرده است.</p> <p>مخالفان احداث اين جاده می&zwnj;گويند: &quot;احداث اين جاده موجب در معرض خطر قرار گرفتن بسياری از گونه&zwnj;های گياهی و جانوری منطقه از جمله درخت سرخدار خواهد شد.&quot;</p> <p>با وجود اعتراض فعالان محيط زيست اما حسين عاشور، مدير روابط عمومی استانداری گلستان، &quot;رسانه&zwnj;ها را در اين موضوع دايه مهربان&zwnj;تر از مادر دانست&quot; و به ايسنا گفت: &quot;احداث جاده ابر، مصوبه دولت و از مطالبات مردم است.&quot;</p> <p>خبرگزاری ايسنا نوشته است: &quot;با وجود چهار راه ارتباطی بين استان&zwnj;های سمنان و گلستان چه ضرورتی بر احداث پنجمين جاده در اين خصوص است؟&quot;</p> <p>هفته گذشته نيز ۳۷ نماينده مجلس ايران در تذکری به محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهور خواهان حفظ حيات درختان جنگل ابر شدند.</p> <p>جنگل ابر با ۳۵ هزار هکتار وسعت، ادامه جنگل&zwnj;های سرسبز شمال ايران است که در ۵۰ کيلومتری شمال شرق شهر شاهرود و در کنار روستای ابر در استان گلستان قرار دارد.</p> <p>جاده جنگل ابر نام جاده&zwnj;ای است که عمليات ساخت آن در مسير بين شاهرود تا علی&zwnj;آباد استان گلستان آغاز شده است.</p> <p>مخالفان ساخت اين جاده می&zwnj;گويند، پنج جاده برای آمد و شد در مسير دو استان گلستان به سمنان وجود دارد که می&zwnj;توان يکی از آن&zwnj;ها را به&zwnj;سازی و از آن استفاده کرد.</p> <p>به گفته فعالان محيط زيست &quot;ساخت اين جاده باعث از بين رفتن دست&zwnj;کم ۵۰ هکتار از جنگل&zwnj;های و برهم خوردن تعادل اکولوژيک منطقه می&zwnj;شود.&quot;</p> <p>جنگل ابر قسمتی از قديمی&zwnj;&zwnj;ترين و زيباترين جنگل&zwnj;های هيرکانی با گونه&zwnj;های گياهی و جانوری نادر است.</p> <p>&nbsp;</p>

شماری از فعالان محيط زيست در ايران با برگزاری تجمع به ساخت جاده در جنگل ابر اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين فعالان می‌گويند ساخت اين جاده "‌هيچ‌گونه توجيه اقتصادی و اجتماعی ندارد و تنها بر اساس وعده‌های انتخاباتی کانديداهای مجلس و کسب منافع زمين‌خواران و مافيای چوب" ساخته می‌شود.

اين فعالان می‌گويند "احداث اين جاده نه تنها خواست روستاييان منطقه نيست بلکه عده‌ای دلال ساختمان به دنبال اين هستند که با احداث جاده، ويلاها و ساختمان‌های ساخته شده در اين منطقه را با قيمتی چند برابر قيمت فعلی به فروش برسانند."

فعالان محيط زيست: ‌ساخت جاده در جنگل ابر، هيچ‌گونه توجيه اقتصادی و اجتماعی ندارد و تنها بر اساس وعده‌های انتخاباتی کانديداهای مجلس و کسب منافع زمين‌خواران و مافيای چوب ساخته می‌شود

به گفته فعالان محيط زيست تاکنون هزاران درخت برای ساخت اين جاده قطع شده است. مقام‌های دولتی اما آمار متفاوتی اعلام کرده‌اند. محمدجواد محمدی‌زاده، رييس سازمان حفاظت محيط‌ زيست گفته است تنها ۲۴ درخت قطع شده اما عليرضا اورنگی، رييس سازمان جنگل‌ها شمار درختان قطع شده را ۴۶۵ اصله درخت اعلام کرده است.

مخالفان احداث اين جاده می‌گويند: "احداث اين جاده موجب در معرض خطر قرار گرفتن بسياری از گونه‌های گياهی و جانوری منطقه از جمله درخت سرخدار خواهد شد."

با وجود اعتراض فعالان محيط زيست اما حسين عاشور، مدير روابط عمومی استانداری گلستان، "رسانه‌ها را در اين موضوع دايه مهربان‌تر از مادر دانست" و به ايسنا گفت: "احداث جاده ابر، مصوبه دولت و از مطالبات مردم است."

خبرگزاری ايسنا نوشته است: "با وجود چهار راه ارتباطی بين استان‌های سمنان و گلستان چه ضرورتی بر احداث پنجمين جاده در اين خصوص است؟"

هفته گذشته نيز ۳۷ نماينده مجلس ايران در تذکری به محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور خواهان حفظ حيات درختان جنگل ابر شدند.

جنگل ابر با ۳۵ هزار هکتار وسعت، ادامه جنگل‌های سرسبز شمال ايران است که در ۵۰ کيلومتری شمال شرق شهر شاهرود و در کنار روستای ابر در استان گلستان قرار دارد.

جاده جنگل ابر نام جاده‌ای است که عمليات ساخت آن در مسير بين شاهرود تا علی‌آباد استان گلستان آغاز شده است.

مخالفان ساخت اين جاده می‌گويند، پنج جاده برای آمد و شد در مسير دو استان گلستان به سمنان وجود دارد که می‌توان يکی از آن‌ها را به‌سازی و از آن استفاده کرد.

به گفته فعالان محيط زيست "ساخت اين جاده باعث از بين رفتن دست‌کم ۵۰ هکتار از جنگل‌های و برهم خوردن تعادل اکولوژيک منطقه می‌شود."

جنگل ابر قسمتی از قديمی‌‌ترين و زيباترين جنگل‌های هيرکانی با گونه‌های گياهی و جانوری نادر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    جنگل روح دارد موجود زنده است. اینها فکر میکنند با کارگران تولید چوب روبرو هستند. دست از سر جنگلها و منابع طبیعی و زنده ما بردارید