ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک نماينده مجلس خواهان الحاق ۱۷ شهر قفقاز به ايران شد

منصور حقيقت‌پور، نماينده اردبيل و

منصور حقيقت‌پور

منصور حقيقت‌پور، نماينده اردبيل و نايب‌رئيس کميسيون امنيت ملی مجلس ايران امروز به خبرگزاری فارس گفت: "۱۷ شهر از قفقاز که شهر‌های آذربايجان و باکو نيز جزو آن‌ها بوده‌اند در دوران قاجار از ايران جدا شده و مردمان آن علاقمند هستند که به دامن کشورمان بازگردند."

وی تأکيد کرد: "جريانی به راه افتاده است تا ۱۷ شهر قفقاز از جمله آذربايجان به کشورمان ملحق شود که اميدواريم با همراهی مردم و حمايت همه‌جانبه دستگاه‌های بين‌المللی اين امر محقق شود."

حقيقت‌پور در ادامه با بيان اين‌که "قرار است نشستی نيز در اين زمينه در منطقه قفقاز انجام شود"، افزود: "جوانان غيرتمند اردبيل، تبريز، اروميه و زنجان آماده هستند تا اقدامات مزورانه دولتمردان آذری را پاسخی قاطع داده و آمادگی خود را برای بازپس‌گيری شهرهای به يغما رفته ايران در دوران قاجار اعلام کنند."

نايب‌رئيس کميسيون امنيت ملی مجلس ايران همچنين گفت: "اميدواريم در وهله اول آذربايجان و بعد شهرهای ديگر به دامن افتخار‌آميز کشورمان بازگردند."

وی جريان "پيوستن" اين شهرها به ايران را "يک جريان جدی" دانست.

منصور حقيقت‌پور در بخش ديگری از سخنان خود دولت آذربايجان را به باد انتقاد گرفت و گفت: "آذری‌ها جرأت بازپس‌گيری ۲۰ درصد اراضی خود را از دست ارمنی‌ها ندارند."

وی سطح روابط ايران با آذربايجان را نيز "ضعيف و پايين‌تر از ميانگين متوسط" توصيف کرد.

در همين حال امروز، حسين شريعتمداری، مدير مسئول روزنامه کيهان نيز در مقاله‌ای در اين روزنامه خواهان برگزاری رفراندوم الحاق جمهوری آذربايجان به ايران شد.

وی نوشت: "مسئولان محترم کشورمان می توانند به دولت جمهوری آذربايجان پيشنهاد کنند که الحاق جمهوری آذربايجان به آذربايجان ايران را در ميان مردم آن کشور به رفراندوم بگذارند."

حسين شريعتمداری اين اقدام را "ابتدايی‌ترين گام در تحقق دموکراسی و مردم‌سالاری" دانست.

در چند سال اخير روابط جمهوری اسلامی ايران با همسايه خود آذربايجان همواره دچار تنش بوده است.

در آخرين نمونه آن برگزاری يک نشست در هفته گذشته از سوی فعالان آذربايجان ايران در باکو اعتراض شديد ايران به دولت آذربايجان را برانگيخت و خواهان جلوگيری از برگزاری چنين نشست‌هايی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایرانی

    منم از اقای شریعتمداری اصلا خوشم نمیاد ولی ادم اگر از دشمنشم حرف درست بشنوه باید قبول کنه "در زمانی که همه دشمنان ایران در فکر نابودی ایران وتجزیه ان هستند حرکت خوبیست که ما هم خواهان بازگرداندن قسمتهایی از کشورمان باشیم که در گذشته بخاطر ضعف دولتهای ان زمان به اشتباه از ایران جدا شدندو به این طریق تودهنی بزرگی به کشورها وافرادی که خواهان تجزیه ایرانند بزنیم.پاینده باد ایران ومردم ایران

  • حسن

    خیلی جالبه. بالاترین تشنه خون شریعتمداری داره از اون نقل قولی میکنه که نشاندهنده تایید حرفاشه. نتیجه: چپ و راست و سلطنت طلب و لیبرال و بالاترین (یعنی فارس) همه دشمن ترک و آذربایجانند. برای بالاترین که مدعی دموکراسیه متاسفم. راه ما با شما فارسها از هم جداست. اما در باره این مانقورد که خودشو نماینده مردم اردبیل میدونه: از قیافه و ریشش معلومه چیکاره س. مردم آذربایجان جنوبی در تظاهرات 1 خرداد 85 حرفاشونو زدند اگه میخواین بشنوین تو اینترنت ویدئوهاشو ببینید.

  • جمال

    سلام اگر آقای حقیقت پور و اقای شریعتمداری خیلی به رفروندام معتقد هستند بیایند اول محبوبیت رهبر را به رفروندام بگذارند تا بدانند چند درصد مردم این رهبر میخواهند و یا چند در صد مردم حاکمیت ولایت مطلقه فقیه را میخواهند و مهمتر شما چه گلی بسر مردم فعلی ایران زدید که خواهان بازگرداندن آذربایجان و باکو شدید مردم غیور اذربایجان ما که از دست ظلم و ستم و تعیض و فساد شما بستوه امده اند .قاچ زین را بگیرید اسب سواری پیش کشتان !