ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماينده مجلس ايران: بعيد است مذاکرات هسته‌ای آلماتی به نتيجه برسد

اسماعيل کوثری، نماينده تهران و

اسماعيل کوثری، نماينده تهران و عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ايران امروز گفت با توجه به رفتار غربی‌ها بعيد می‌داند مذاکرات هسته‌ای ايران و گروه ۱+۵ در آلماتی قزاقستان به يک "نتيجه منطقی و حساب شده" برسد.

وی افزود: "غربی‌ها نه تنها پايبند به قانون نيستند بلکه خود را فراتر از قانون نيز می‌دانند."

رسانه‌ها درباره مذاکرات پیشین آلماتی که در فوریه گذشته برگزار شد نوشتند گروه ۱+۵، شامل آمريکا، روسيه، چين، بريتانيا، فرانسه و آلمان، پیشنهاد داده است که اگر ایران تولید غنی‌سازی ۲۰ درصد در سایت فردو را متوقف کند این کشورها در تحریم‌های مربوط به طلا و محصولات پتروشیمی تجدیدنظر خواهند کرد.

کوثری در اين‌باره گفت ايران بر اساس قانون عمل کرده و سايت فردو نيز تاکنون توسط اين کشورها مورد رصد قرار گرفته است.

دور دوم مذاکرات آلماتی میان ایران و ۱+۵ در روزهای ۱۶ و ۱۷ فروردین (ششم و هفتم آوریل) در هتل ریکسوس آلماتی برگزار می‌شود.

هيئت نمايندگی ايران در اين مذاکرات به سرپرستی سعيد جليلی، دبير شورای عالی امنيت ملی، عصر روز گذشته به آلماتی رفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mansour piry khanghah

    سلطانيه: برنامه هسته اي ايران عاقبتي خوش دارد سفير ايران در نهادهاي اروپايي سازمان ملل گفت: پرونده هسته اي ايران يك موضوع ملي و فراجناحي است و عاقبتي خوش دارد . علي اصغر سلطانيه درباره روند برنامه هاي هسته اي مسالمت آميز ايران، گفت: آنچه ايران در برنامه هاي هسته اي خود به دنبال آن است، يك حق قانوني و درعين حال يك فرصت جديد براي ورود به عرصه هاي تازه و جديد اقتصادي است . وي افزود: ايران از فناوري هسته اي براي اهداف كاملا مسالمت آميز كه در پيمان ان.پي.تي هم بر آن تصريح شده مانند توليد انرژي، بهره برداري با اهداف علمي از جمله در بخش هاي پزشكي و كشاورزي استفاده مي كند. سفير ايران در نهادهاي اروپايي سازمان ملل از جمله در آژانس بين المللي انرژي هسته اي، ادامه داد: هدف استكبار از اعمال فشار و تهديد عليه ايران به بهانه برنامه هاي هسته اي اش، بازداشتن ايران از دسترسي به منبعي از انرژي است كه با توجه به فروكش كردن منابع فسيلي مي تواند جانشيني براي آن باشد . سلطانيه از همراهي و حمايت گسترده آحاد ملت ايران از برنامه هاي هسته اي مسالمت آميز كشور قدرداني و تاكيد كرد: تا زماني كه با هم هستيم، به طور يقين، استكبار نخواهد توانست هيچكاري عليه ايران و برنامه هاي هسته اي اش صورت دهد . وي گفت: ايران در چارچوب پيمان ان.پي.تي تاكنون با آژانس بين المللي انرژي هسته اي همكاري هاي گسترده اي داشته و در همين چارچوب همچنان به همكاري خود ادامه مي دهد. سلطانيه اظهار داشت: بازرسان آژانس تاكنون بدون هيچ محدوديت و مانعي طبق پيمان ان. پي.تي، بازرسي هاي خود را از مراكز هسته اي ايران انجام داده اند و آژانس نيز در تمام گزارش هاي خود به صراحت اعلان داشته انحرافي در برنامه هاي هسته اي ايران نديده است.