ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زلزله سیستان و بلوچستان

ساعت ۱۵ و ۱۴ دقیقه

ساعت ۱۵ و ۱۴ دقیقه عصر امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷/۷ ریشتر شهرستان سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.
ابتدا اعلام شد در این زلزله تاکنون۴۰ نفر کشته شده‌اند و برق و تلفن هم در این منطقه قطع شده است. همچنین خبر رسید که در سراوان مردم از خانه‌های خود خارج شده و در خیابان‌ها و پارک‌ها پناه گرفته‌اند. اما ساعاتی بعد فریبرز راشدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفت این زلزله تلفات جانی نداشته است.
مهدی زارع، معاون پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت این زلزله بزرگ‌ترین زلزله ایران در حدود ۵۰ سال اخیر است. به‌گفته وی در پی این زلزله ممکن است تا بیش از یک سال پس‌لرزه‌هایی به بزرگی شش ریشتر رخ دهد.

بنا به گزارش‌ها شدت زلزله به حدی بود که ساکنان کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از ترس از خانه‌های خود بیرون ریخته و در خیابان جمع شدند. در امارات متحده عربی از مردم خواسته شد تا برج‌های بلند را تخلیه کنند.
در حالی‌که در رسانه‌های جهان تصاویری از دبی و کراچی که در حاشیه این زلزله قرار داشتند منتشر شده، از زلزله‌زدگان شهرستان سراوان تاکنون تصویری منتشر نشده است.
تصاویری که می‌بینید، هموطنان ما را در این قسمت از کشورمان پیش از  وقوع این زلزله شدید نشان می‌دهد.
جمعیت شهرستان سراوان بر طبق سرشماری سال ۱۳۸۵، برابر با ۲۳۹٬۹۵۰ نفر بوده‌ است. همچنین جمعیت این شهرستان در سرشماری سال ۱۳۷۵ برابر با ۱۶۸٫۰۲۴ نفر گزارش شده‌. اکثریت مردم سراوان را مردم بلوچ با بیش از ۹۳ درصد ازجمعیت تشکیل می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.